کد خبر: ۸۵۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
تعداد بازدید: ۲۶۸
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات اعلام کرد: حوالی ظهر امروز، یک و نیم هکتار از اراضی پلاک زردبند (گردنه قوچک) دچار حریق شد.

یک و نیم هکتار از اراضی شمیرانات در آتش سوخترئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات اعلام کرد: حوالی ظهر امروز، یک و نیم هکتار از اراضی پلاک زردبند (گردنه قوچک) دچار حریق شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، حسن شکری ظهر یکشنبه اظهار داشت: عوامل یگان حفاظت این اداره به همراه نیروهای آتش نشانی لواسان و پادگان جوادالائمه (ع) لشگرک پس از حدود ۲ ساعت تلاش توانستند پیش از سوختن درختان، حریق را مهار کنند.

وی افزود: در این حادثه مرتع های منطقه که از گونه گون تشکیل شده بود، در آتش سوخت.

این مقام مسئول گفت: احتمال می‌دهیم علت این آتش سوزی نیز عوامل انسانی باشد.

وی ضمن تاکید بر آتش روشن نکردن در منابع طبیعی شهرستان خطاب به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده آتش در عرصه های منابع طبیعی با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع و یا با شماره های ۲۶۵۰۷۳۴۴ – ۲۶۵۰۷۳۴۳ یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان تماس حاصل کنند.

در سال ۹۶ سطح یکصد هکتار، در سال ۹۷ حدود ۳۰ هکتار و در سال ۹۸ بالغ بر ۳۰۰ هکتار از مراتع و جنگل کاری های شهرستان دچار حریق شده اند.

شهرستان شمیرانات با ۱۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: