کد خبر: ۸۵۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
تعداد بازدید: ۲۱۴
دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: باید بگویم که این بیماری می تواند دوباره شایع شود اگر مردم نقش خودشان را ایفا شده حساب کنند. به همین دلیل ما نیاز داریم مردم در کنار مسئولین، توصیه های بهداشتی را رعایت بکنند. خوزستان عبرت این بی توجهی است. زیرا مردم وظایف خودشان را تمام شده تلقی کردند. بنا براین سهل انگاری، ما به مرحله قبل فاصله گذاری برگشتیم. اگر نکات بهداشتی رعایت نشوند، بازگشت به مراحل قبل، ممکن است برای شهرهای دیگر هم رخ بدهد.

غربالگری مجدد ۳۲ میلیون نفر/ وضعیت کنونی خوزستان نتیجه بی‌توجهی مردم به فاصله‌گذاری اجتماعی استبه گزارش خبرداغ، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نشست خبری با اصحاب رسانه از طریق ویدئو کنفرانس، گفت: بعد از طوفان این بیماری، دو اتفاق بزرگ در کشور افتاد. نخست رعایت اصول بهداشتی توسط مردم بود که بنا به آمار، بسیار موثر واقع شد. مهم ترین اتفاق رعایت کردن مردم بود. اگر این سطح سواد سلامت در کشور نبود، توفیق حاصل نمی شد. تمام مدل هایی که در سطح دنیا وجود دارد نشان دهنده این موضوع است. عبور از بحران، متکی بر مسئولیت های اجتماعی مردم است. مردم در هر کشوراصول بهداشتی را رعایت کردند، دولت ها تاثیر آن را در مقابله با کرونا دیدند.

وی ادامه داد: رعایت اصول بهداشتی بوسیله مردم، باعث شد الگوی ما در سطح جهان بسیار قابل توجه واقع شود.

رئیسی گفت: اقدام دوم غربالگری وسیع در سطح کشور بود که در سطح دنیا بی نظیر است. اینکه توانستیم ۹۰ درصد مردم را در مرحله نخست غربالگری غربال کنیم. در مرحله دوم تاکنون ۳۲ میلیون نفر غربال شده اند. دومین دوره غربالگری مربوط به افرادی است که بیماری زمینه ای دارند. این سبب شد ورودی بیماستان های ما کاهش چشم گیر داشته باشد. اما اگر افراد را در ابتدای ابتلا پیدا نکنیم، دو هفته آینده با وضعیت اورژانسی به بیمارستان خواهند آمد. درحالی که در بدو ابتلا بیماری بیشتر قابل کنترل است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: اما باید بگویم که شرایط می تواند قابل برگشت باشد. بیماری می تواند دوباره شایع شود اگر مردم نقش خودشان را ایفا شده حساب کنند. به همین دلیل ما نیاز داریم مردم در کنار مسئولین، توصیه های بهداشتی را رعایت بکنند. خوزستان عبرت این بی توجهی است. زیرا مردم وظایف خودشان را تمام شده تلقی کردند. بنا براین سهل انگاری، ما به مرحله قبل فاصله گذاری برگشتیم. اگر نکات بهداشتی رعایت نشوند، بازگشت به مراحل قبل، ممکن است برای شهرهای دیگر هم رخ بدهد.

معاون بهداشت گفت: فاصله گذاری اجتماعی در بوشهر خیلی خوب اجرا می شود. مردم بسیار خوب رعایت می کنند. در زمانی که اقدام به اجرای این طرح کردیم، بوشهریان بسیار سختگیرانه عمل کردند. این سبب شد موارد ابتلا خیلی کاهش پیدا کند. در یک روستا در استان بوشهر، یک بیمار پیدا شد و مسئولان سریعا به آنجا رفتند و معاینات را انجام دادند. ۳۰ ابتلا پیدا کردند. با رعایت خودشان و شناسائی زودهنگام، در ۲ هفته کلیه افراد مداوا شدند. این بخاطر رعایت مردم بود. اما همین بوشهر اگر فاصله گذاری را کنار بگذارند به وضعیت خوزستان دچار می شوند.

وی گفت: دروغگوئی آمریکا رکوردار دنیا است. باید روزانه نمودار دروغ های ترامپ را رسم کنند. در این شرایطی که همه دنیا درگیر یک بیماری کشنده هستند، باقی گذاشتن یک کشور در تحریم غیر انسانی است. انها هیچ کانالی برای مبادلات ایجاد نکردند. حتی مردم ما که در کشورهای دیگر زندگی می کنند، خواستند کمک هایی را برای ما ارسال کنند. اما به دلیل تحریم نمی توانند به مردمشان کمک کنند. مضاف بر آن پول های بلوکه شده ی خودمان را نمی توانیم خرج کنیم.

رئیسی افزود: آمریکا ۱۱۴ میلیارد دلار هزینه برای کرونا تخصیص داد. ما یک میلیارد یورو گذاشتیم که تازه ۳۰ درصد آن به دست ما رسیده است. با این وجود دستاوردهای دو کشور را ببینید و قضاوت کنید. این روندی که انجام شد باعث افتخار ایران است. همچنین بحثی که در رابطه با کمک های سوئیس بوده کذب است و تا الان هیچ کمکی از این کانال به ما نرسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: