کد خبر: ۸۴۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
تعداد بازدید: ۲۵۱
کارشناس هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه بارش‌های مناسبی برای روز پنجشنبه و جمعه پیش‌بینی می‌شود اعلام کرد که با توجه به احتمال بارش تگرگ، وزش باد و کاهش دما کشاورزان و باغداران کردستانی تمهیدات لازم برای کاهش مخاطرات را انجام دهند.

شروع بارش‌های قوی از عصر پنجشنبه/ صدور اخطاریه نارنجی برای کشاورزان و باغدارانبه گزارش خبرداغ ، خسرو سیف پناهی شعبانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تحلیل نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: از امروز تا عصر فردا پنجشنبه بارش‌ها پراکنده و از عصر پنجشنبه تا روز جمعه سامانه بارشی نسبتا قوی وارد آسمان استان می‌شود.

وی با بیان اینکه از عصر جمعه تا روز یکشنبه بارش‌ها پراکنده خواهد بود افزود: طی امروز و فردا دمای هوای استان به صورت میانگین ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

 

کارشناس هواشناسی استان کردستان تصریح کرد: شدت بارش‌ها در نوار غربی استان، شهرستان‌های مریوان و سروآباد و اورامانات بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی برای باغداران و کشاورزان عنوان کرد: با توجه به احتمال بارش تگرگ، وزش باد و کاهش دما، کشاورزان و باغداران تمهیدات لازم برای کاهش مخاطرات را مدنظر داشته باشند.

سیف پناهی شعبانی در پایان یادآور شد: برای نواحی غربی استان بارش ۲۵ تا ۴۰ میلیمتری و برای سایر نواحی کردستان بارش ۲۰ میلیمتری پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: