کد خبر: ۸۴۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
تعداد بازدید: ۲۷۱۶
در روزهای گذشته در فضای مجازی حرف و حدیث های زیادی درباره محل خاص پیش بینی شده از سوی شهرداری کرمان برای فوت شدگان احتمالی ناشی از ابتلاء به کرونا مطرح شده بود که با واکنش شهردار کرمان روبرو شد.

فوتی‌های کرونا در کرمان، کجا دفن می‌شوند؟به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: در روزهای گذشته در فضای مجازی حرف و حدیث های زیادی درباره محل خاص پیش بینی شده از سوی شهرداری کرمان برای فوت شدگان احتمالی ناشی از ابتلاء به کرونا مطرح شده بود که با واکنش شهردار کرمان روبرو شد.

"مهران عالم‌زاده" شهردار کرمان در خصوص محل تدفین افرادی که به علت بیماری کروناویروس فوت خواهند شد، گفت: امیدواریم که همه بیماران مبتلا به این ویروس هرچه زودتر بهبود پیدا کرده و هیچ‌یک از آنها فوت نکنند.

وی از محل پیش بینی شده تدفین، متوفیان احتمالی ویروس کرونا اظهار کرد: مقرر شده است با رعایت نکات بهداشتی و طبق پروتکل های وزارت بهداشت، افرادی که به‌دلیل کروناویروس فوت می کنند، در همان محل آرامستان فعلی کرمان در کنار مسجد صاحب‌الزمان دفن شوند و هیچ جای دیگر برای دفن فوت شدگان احتمالی تعیین نکرده ایم.

 پیش از این نیز رضا گلپیرا، رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت درباره پروتکل دفن افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا فوت شده‌اند، ضمن رد برخی شایعات مبنی بر عدم دفن بهداشتی این افراد، گفت: ما بر اساس پروتکلی از قبل تعیین شده در این زمینه عمل می‌کنیم که البته فقط برای کرونا نیست، متوفی را طبق پروتکل بهداشتی خاص دفن می‌کنیم، به‌طوری که فرد را در بیمارستان به صورت کامل کاور می‌کنند و دیگر کسی حق ندارد کاور را باز کند. در نهایت متوفی با نظارت بهداشتی دفن می‌شود، نه اینکه او را به خانواده تحویل دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: