کد خبر: ۸۳۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
تعداد بازدید: ۲۲۸
نماینده آشوریان در مجلس، ضمن محکوم کردن ادعای وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران حقوق ادیان توحیدی را رعایت نمی‌کند، گفت: بنده به عنوان یک مسیحی از آقای پمپئو خواستارم تا ابتدا قانون اساسی ایران را مطالعه و سپس اظهارنظر کند.

نطق خداحافظی نماینده مجلس پس از ۲۰سال نمایندگیبه گزارش خبرداغ، هرچند بهارستان نشینان روز آرامی را پشت سر گذاشتند اما آنقدرها هم بی حاشیه نبود و حداقل برخی نطق‌ها و تذکرات بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

یوناتن بت کلیا، که از مجلس ششم تا دهم نزدیک به ۲۰ سال است که جامعه آشوریان را در مجلس نمایندگی می‌کند پس از آنکه دیگر حاضر نشد در انتخابات ثبت نام کند آخرین نطقش را در صحن سبز مجلس ایراد کرد و نامه خداحافظی‌اش را هم خواند.

 

به نوشته خانه ملت، او در نطق میان دستور خود با بیان اینکه خوشا به حال زحمت کشان برای عدالت زیرا ملکوت آسمان از آن ایشان است، گفت: با سلام و درود بر محضر رهبر انقلاب، ریاست محترم مجلس، همکاران گرامی، ملت بزرگ ایران و مردم شریف آشوری و با تشکر از هموطنان عزیر آشوری که ۲۰ سال کرسی نمایندگی خود در مجلس را به اینجانب سپردند تا رابط آنان با مسئولین شوم و ایمان راسخ دارم که در حد توان خود امانت‌دار خوبی بوده‌ام و توانسته‌ام نمونه‌ای از یک خدمتگزار واقعی برای جامعه آشوری و ملت بزرگ ایران باشم و از شما به خاطر عدم پذیرش خواستتان مبنی بر ثبت‌نام برای مجلس یازدهم پوزش می‌طلبم.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آخرین نطق اینجانب از تریبون خانه ملت مصادف با ایام مبارک میلاد عیسی مسیح و آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی است، که بر خود واجب می‌دانم این اعیاد خجسته را به کلیه آشوریان ایران و جهان و مسیحیان واقعی سراسر جهان و مسلمانان عزیز کشورمان که خود را در شادی میلاد مسیح پیام‌آور صلح و دوستی شریک می‌دانند، تبریک بگویم و از خداوند متعال خواستارم که صلح و آرامش در سال جدید میلادی بر زمین حکمفرما باشد.

وی تصریح کرد: آشوری‌های میهنمان که همواره حضوری پر شور در تمامی سنگرهای انقلاب و جمهوری اسلامی داشته‌اند، همراه و همدل با تمامی نهادها و بنیان‌های دگرگون‌ساز میهن‌مان در به ثمر رسیدن خواست‌های نظام از پا ننشسته‌اند. خرسندم که به محضر ملت و مجلس برسانم که جامعه جهانی آشوری، یکپارچه و یکصدا بر همه حرکت‌های سرنوشت‌ساز نظام داشته و کلیه حرکت‌های مدعیان دموکراسی و حقوق بشر را محکوم نموده‌اند.

بت کلیا خاطرنشان کرد: در حالی که رئیس جمهور آمریکا با فشارهای چند صد برابری خود بر ملت ایران هجمه وارد کرده و کماکان ادامه می‌دهد، مجلس کشور متبوعش به استیضاح ایشان رای داد که امیدواریم با اثبات اتهامات وارده به ایشان، دنیا از حملات و تنش‌های ایجاد شده این سیاستمدار لحظه به لحظه، رهایی یابد. اخیرا وزارت امور خارجه آمریکا، کشورمان را به دلیل واهی عدم رعایت حقوق ادیان توحیدی محکوم کرده است که بنده به عنوان یک مسیحی ضمن محکوم کردن این حرکت از آقای پمپئو خواستارم تا ابتدا قانون اساسی ایران را مطالعه و سپس اظهارنظر کند.

وی افزود: اکنون که دشواری‌های بسیار زیادی دامنگیر کشور شده و تمامی آحاد میهن‌مان از آنها باخبرند، برای حل آنها به برخورد شفاف و صریح مسئولان نیازمندیم. افزایش نرخ بنزین بدون آماده‌سازی جامعه، مشکلات تورم روزافزون، بیکاری، آلودگی هوا از جمله موارد مهمی است که باید به آنها پرداخته شود. البته؛ مورد اخیر از معضلات بسیار سهمگینی است که متاسفانه تنها راه چاره‌ای که مسئولین اتخاذ می‌کنند تعطیلی مدارس است و صد البته عملی بسیار غیرکارشناسی، چرا که آلودگی هوا نه تنها بر کودکان و خردسالان تاثیرگذار است بلکه بر همه اقشار فشارهای زیادی را وارد می‌کند و همه افراد جامعه تحت بیماری و خطر قرار دارند.

او گفت: درگیری‌های آبان ماه سال جاری که در اثر تغییر ناگهانی نرخ بنزین بود را نباید به فراموشی سپرد، چرا که این نشان از دشواری‌های بسیار زیاد اقشار کم درآمد جامعه دارد. شاید برخی از عُمال خود فروخته در این بین، یکه تازی‌ها کردند ولی مسئولین باید به هوش باشند که مردم تحت فشار هستند و می‌بایست راه حل‌های کارسازی را اتخاذ کنند و نباید همه خواست‌های به حق مردم شریف ایران را به پای عده‌ای منافق ببندند و بی‌خیال از کنار مشکلات مردم‌مان بگذرند. ما ایرانیان بر خود می‌بالیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی، همواره با شفافیت و صراحت، مسائل و مشکلات مملکت را رصد می‌کنند و توصیه‌های لازم را نیز به مسئولین ارائه می‌دهند.

بت کلیا با بیان اینکه اینجانب با کارنامه‌ای درخشان از خانه ملت خداحافظی خواهم کرد و برخی از مفاد آن را برمی‌شمرد.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آشوریان گرامی با سلام و ارادت عید میلاد مسیح و آغاز سال نو ۲۰۲۰ را تبریک می‌گویم و آرزوی برقراری صلح در جهان را دارم. آنچه توانسته ام لطف خدا بوده و بس.

مردم با کمبودها می‌سازند ولی با تبعیض می‌سوزند

رضا انصاری نیز در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم همه موظفیم بهتر از گذشته شرایط لازم را برای برگزاری یک انتخابات باشکوه فراهم آوریم. قطعا حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دشمنان این ملت را به کمای عمیق فرو خواهد برد.

بنا بر گزارش ایسنا، نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی افزود: پرواضح است که امروز شرایط اقتصادی و معیشتی کشور نابسامان است که این نابسامانی‌ها عمدتا ریشه در نرم افزارها و فقدان مغز افزار سیاست گذاری در نظام اداری و اقتصادی کشور و ساختارهای فساد زا و تولید کننده و توزیع کننده رانت و نبود اراده برای برخورد ریشه‌ای با مسائل است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: آقای رئیس جمهور شما را انتخاب کردیم ولی از این که برای تصمیم سازی و تصمیم گیری‌های مهم به صاحبان علم و دانش رجوع نکردید و همان تعاملات فرمایشی قبل را با مجلس کنار گذاشتید و از این که به توصیه‌های صاحب نظران گوش ندادید گلایه داریم. ما از این که کابینه با اراده‌ای برای حل مشکلات ندارید گلایه داریم. ما گلایه‌های زیادی داریم ولی نمی‌توان و منصفانه نیست زحمات شما را در این شرایط موجود نادیده گرفت. ملت نیز می‌دانند بازکردن گره‌های اقتصادی فقط به دست شما نیست. اما شما می‌توانستید و هنوز هم می‌توانید اتاق فکری از زبده ترین صاحب نظران کشور برای فهم دقیق مسائل و ارائه راه حل‌های کاربردی تشکیل دهید ولی این کار را انجام ندادید.

نماینده مردم داراب گفت: شما فکر می‌کردید اگر موضوع برجام حل شود همه چیز حل می‌شود، در حالی که رانت زدایی از اقتصاد و اصلاحات اقتصادی اولویتی به مراتب بالاتر نسبت به برجام داشت و دارد. توصیه می‌کنم اموارات مردم را مبتنی بر مبانی علمی اداره کنید صادقانه مسائل و مشکلات کشور را با مردم در میان بگذارید و باور کنید که این مردم شایسته اعتماد هستند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همه بدانید که این مردم با کمبودها می‌سازند ولی با تبعیض می‌سوزند. این مردم با مدیران می‌سازند ولی از سوء مدیریت می‌سوزند. مردم همواره پای انقلاب، نظام و مقتدای خود ایستاده‌اند.

انتقاد نماینده خرم‌آباد از نایده گرفتن سهم لُرها در دولت‌های مختلف

محمد بیرانوندی نیز در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: لرها و لرستانی‌ها، این فصول خواندنی تاریخ ایران، متاسفانه به حق و حقوق خود نرسیده‌اند. آمار بسیار بالای کوچ از سرزمین مادری و پناه بردن به حاشیه کلانشهرها کم توجهی و یا بی توجهی به صنعت کم جان استان و هیچ انگاشتن پتانسیل کشاورزی و دامپروری و نادیده گرفتن سهم لرها در کابینه دول مختلف نمونه‌هایی از این تضییع حقوق است.

به نوشته ایسنا، وی افزود: برجسته‌تر از این موضوع، این که امروز بر اثر فقر بیش از حد صدای شکستن غرور و عزت نیازمندان در هر کوی و برزنی به ‌گوش می‌رسد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تا آخرین روزی که در مجلس هستیم به وظیفه خدمت رسانی خود خواهیم پرداخت.

آشوری: آیا همه مشکلات از خصومت دشمن است یا ما با عمل خود در مسیر دشمن بوده‌ایم؟

محمد آشوری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مجموعه شواهد حاکی از آن است که بخش‌هایی از ما، در اصالت و ماهیت اندیشه انقلاب دچار تشکیک شده‌ایم و بخش‌های دیگر نیز دچار تغییر گفتمان شده‌اند. فرصت طلبان در میان صفوف ما رخنه کرده‌اند و به جای عدالت برآمده از پیشرفت منطقی، بر توسعه ظاهری تاکید کرده و به جای مردم سالاری به نگاه ابزاری و عاری از روح ارزش‌ها تاکید کرده‌اند.

آشوری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: باید بپرسیم که آیا همه این مشکلات برآمده از خصومت ورزی دشمنان است یا اینکه ما با اندیشه و عمل خود در مسیر دشمن بوده‌ایم؟ آیا شکاف و فاصله طبقاتی مسیر ناشی از اجرای گفتمان انقلاب است یا عدول از ارزش‌هاست؟

آشوری با ادعای اینکه اکثر دولت‌های بعد از انقلاب در خلق دستاوردهای زیرساختی ناشی از برنامه‌های توسعه موفق ظاهر شده‌اند گفت: این دولت‌ها اما در مواجهه با حل مشکلات اقتصادی فرافکنی کردند. مردم حق دارند از فاصله طبقاتی گله‌مند باشند. چرا که آنها هم به آگاهی رسیده‌اند و هم به روندها وقوف یافته‌اند. تعدادی از خدا بی خبر، رانت جو و منفعت گرا این روزها روند بی اعتمادی و ناامیدی را تشدید می‌کنند. مردم حق دارند بپرسند که چرا در جامعه‌ای که منادی حق و عدالت است، هنوز بخشی از جامعه احساس حاشیه‌ای بودن می‌کند.

آشوری ادامه داد: مردم فقر و نداری را تحمل می‌کنند اما عدم صداقت و گسیخته شدن میثاق‌ها و ارزش‌ها را بر نمی‌تابند. آنها احساس می‌کنند که ما از میثاق‌ها عدول کرده‌ایم. آنها می‌خواهند که به حقیقت ارزش‌های خویش بازگردیم. مردم در انتخابات شرکت کرده‌اند. آنها استوار و امیدوارند اما آیا ما به اندازه آنها به میثاق‌های خویش استوار بوده‌ایم؟

دشمن چشم به ۲ اسفند ۹۸ دوخته است

جمشید جعفرپور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث آبانماه ۹۸ گفت: این حوادث حاوی درس‌های عبرت آموز برای مردم و مسئولان است. آموختیم که در زمان غرق شدن مسئولان در امور جنایی و حزبی و غفلت از مسائل اصلی، دشمن با بهره گیری از ضعف‌ها توطئه‌های خطرناکی را طراحی و اجرا می‌کند. دریافتیم که اگر ما مسئولان به خواب رفته‌ایم، دشمن بیدار است.

نماینده مردم لارستان در مجلس با تاکید بر امکان بهتر اداره کردن کشور گفت: مطمئنا بخش مهمی از دشواری‌های این سال‌ها به تحریم‌ها و دشمنی‌ها بر می‌گردد اما سهم عمده‌ای از مشکلات نیز به مسئولان مربوط می‌شود. شک نداریم مردم ایران صاحبان اصلی انقلاب هستند و در طول ۴۰ سال گذشته از نظام حراست کرده‌اند و امروز برای این ودیعه الهی، احساس خطر می‌کنند و به هنگام توطئه حاضر می‌شوند. مسئولان نیز باید متقابلا مردم را ارج بنهند و کرامت و گذشت آنها را به اشتباه تفسیر نکنند.

بنا بر گزارش ایسنا، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: در میان سردمداران حکومت و مفسدان نالایق، انبوهی خدمتگذار صادق وجود دارد که متاسفانه خدماتشان در ظلمت سیاهکاری‌های مفسدین به چشم نمی‌آید. راهبرد دشمن ناامید کردن توده مردم به ویژه جوانان در آینده است. سیاست دشمن سیاه نمایی و فساد نمایی همه ارکان حکومت است. تجربه تاریخی انقلاب نیز ثابت کرده است که خداوند همیشه یاور مرم بوده و موفقیت را رزق ملت قرار داده است.

نماینده مردم لارستان در مجلس با اشاره به انتخابات اسفند ماه مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن چشم به ۲ اسفند ۹۸ دوخته است تا نتایج توطئه خود در آبانماه و تحرکات روزهای آینده را مشاهده کند. حضور ضعیف و حداقلی مردم در پای صندوق، دشمنان را امیدوار می‌کند. سال آینده حجم بیشتری از توطئه‌ها را خواهیم داشت اما همانطور که از مردم دشمن شناس انتظار می‌رود، با حضور انبوه و پرشور خود در صحنه انتخابات استحکام نظام و امیدواری نظام را به رخ دشمن می‌کشند و دشمن جز کوتاه آمدن و قبول شرایط جمهوری اسلامی چاره‌ای ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: