کد خبر: ۸۳۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
تعداد بازدید: ۱۵۲
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز درخواست جهش تحصیلی داشتند که از این تعداد ۵۴۰۰ نفر در آزمون‌های جهش تحصیلی پذیرفته شدند گفت: جهش تحصیلی از پایه‌های یک به سه، دو به چهار، سه به پنج و چهار به شش اتفاق می‌افتد.

سیدجواد حسینی: پذیرش نیمی از شرکت‌کنندگان در آزمون جهش تحصیلی/ جهش از پایه یک به سه، دو به چهار، سه به پنج و چهار به شش امکان پذیر استبه گزارش خبرداغ ، سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نتایج نهایی تست‌های جهش تحصیلی در سال تحصیلی جاری اظهار کرد: جهش تحصیلی به این معنا است که دانش‌آموز دو پایه تحصیلی را در یک سال طی کند. در واقع جهش می‌تواند در زمره اقدامات آموزش و پرورش برای تیزهوشان باشد.

وی افزود: جهش از پایه یک به سه، دو به چهار، سه به پنج و چهار به شش امکان پذیر است.

 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برای جهش تحصیلی ۱۰ هزار و ۵۰۰ درخواست ثبت شد و متقاضیان حائز شرایط در آزمون‌های مربوطه شرکت کردند گفت: از این تعداد ۵۴۰۰ نفر موفق شدند از آزمون‌های جهش تحصیلی عبور و حدنصاب لازم را کسب کنند که حدود ۵۰ درصد آمار متقاضیان می‌شود.

وی هممچنین درباره حل مشکلات آموزشی دانش آموزان دیرآموز اظهار کرد: دیرآموزها معمولا ۱۵ نمره هوشی پایین‌تر از سایر دانش آموزان‌اند و در سال تحصیلی گذشته بیش از ۸۰ هزار دانش آموز در فرایند سنجش سلامت، دیرآموز تشخیص داده شدند.

حسینی ادامه داد: به منظور جلوگیری از افت تحصیلی و ارتقای کیفیت آموزش، ۶۸۰ مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری راه‌اندازی شده و فعال است، البته سیاست سازمان آموزش و پرورش استثنایی این است که به ازای هر منطقه آموزشی یک مرکز داشته باشیم. در حال حاضر ۷۵۲ منطقه داریم و برخی مناطق هنوز مرکزی ندارند و در مقابل برخی دیگر بیش از یک مرکز دارند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه طرح توسعه کمی و کیفی مراکز را در دست داریم عنوان کرد: ساخت و تجهیزات اداری این مراکز برعهده ادارات کل است و تجهیزات تخصصی را ما باید در اختیارشان قرار دهیم. این برنامه در دست انجام است و ضروری می‌دانیم این مراکز به لحاظ نیرو، فضا و رویه‌ها مناسب سازی و کیفی سازی شوند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: