کد خبر: ۸۳۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
تعداد بازدید: ۴۲۱
کم محلی معنادار شرکت‌های بانکی و بیمه‌ای به ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی در کیش.

۴۰ درصد بیمه‌ها و ۹۰ درصد بانک‌ها به نمایشگاه بورس، بانک و بیمه نرفتند!/ نه وزیر اقتصاد رفت و نه رئیس کل بانک مرکزی!یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی (کیش اینوکس ۲۰۱۹ )با کم محلی معنادار شرکت‌های بانکی و بیمه‌ای روز دوشنبه به مدت چهار روز تا ۳۰ آبان ماه با مشارکت ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از 90اقتصادی؛ به جرات می‌توان این نمایشگاه را یکی از ضعیف‌ترین نمایشگاه‌های سال‌های اخیر قلمداد کرد چرا که از کل بانک‌های موجود در کشور تنها دو بانک شهر و رفاه کارگران حضور یافته و ۲۸ بانک ریز و درشت کشور، بی هیچ ملاحظه‌ای قید حضور در نمایشگاه مذکور را زده‌اند.

اما این بی‌محلی به نمایشگاه کیش اینوکس فقط به نظام بانکی محدود نشده چرا که شرکت‌های بیمه‌ای هم ترجیح داده‌‎اند با وجود اصرار بیمه مرکزی برای حضور پررنگ و فشرده در این نمایشگاه، از حضور بی‌فایده خود اجتناب کنند.

نتیجه چنین گردشی، غیبت دستکم ۱۱ شرکت بیمه‌ای دراین نمایشگاه بوده است. شرکت‌هایی چون رازی، سینا، حافظ، دی، نوین، اتکایی ایرانیان، اتکایی امین، تجارت نو، حکمت صبا، زندگی خاورمیانه و متقابل قشم، شرکت‌هایی بوده‌اندکه به ندای بیمه مرکزی برای حضور در جزیره کیش لبیک نگفته‌اند.

ساده تر اینکه از ۳۲ شرکت بیمه‌ای در واقع ۲۱ شرکت بیمه‌ای در نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک، بیمه و خصوصی‌سازی کیش حضور یافته‌‎اند.

"آریا حمیدیان"، مدیرعامل بهاران تدبیر کیش، مجری برگزاری این نمایشگاه در گفتگو با «نود اقتصادی»، در توضیح کم رمقی نمایشگاه امسال گفته است که عدم حضور ۱۱ شرکت بیمه‌ای و حضور دو بانک در این نمایشگاه مربوط به فشار و شرایط اقتصادی کشور بوده و شرایط خاص امسال در روند برگزاری نمایشگاه تاثیر گذار بوده است.

درست یا غلط چند سالی است که این نمایشگاه در کیش، مضاف برنمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه تهران برگزار می‌شود که روند اجرایی آن نشان می‌دهد که هر ساله از تعداد میهمانان و متقضیان حضور در آن کاسته می‌شود.

این احتمال تقویت شده نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه و خصوصی‌سازی در کیش روند میرایی را در پیش داشته و به نظر می‌رسد که در یکی دو سال آینده، این نمایشگاه از این هم ضعیف‌تر برگزار شود که مهمترین علامت آن دهن کجی پر تعداد شرکتهای غایب بیمه ای، بانکی و حتی بورسی بوده است.

برجسته ترین مهمان این نمایشگاه در غیبت عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، کسی نبود جز غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی و امیری، معاون ناشران سازمان بورس اوراق بهادار.

عدم حضور روسای دو ضلع دیگر بازار سرمایه دراین نمایشگاه یک پیام روشن دارد و آن اینکه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه کیش، جایگاه مهمی در منظومه فکری این دو رئیس غایب، ندارد.

باید دید که چوب خط نمایشگاه بورس،بانک و بیمه کیش با توجه به اقبال ضعیف شرکت‌های بورسی، بانکی و بیمه‌ای چه زمانی پر خواهد شد هر چند که از هم اکنون نفس نمایشگاه بورس، بانک و بیمه  کیش به شماره افتاده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: