کد خبر: ۸۳۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
تعداد بازدید: ۲۱۱
سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: اکثر پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا تهران، مربوط به مسائل اقتصادی مانند فیشینگ، سرقت اینترنتی وجود و کلاهبرداری است.
فیشینگ و کلاهبرداری، رکورددار جرایم اینترنتیبه گزارش خبرداغ به نقل از میران: سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: اکثر پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا تهران، مربوط به مسائل اقتصادی مانند فیشینگ، سرقت اینترنتی وجود و کلاهبرداری است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پرونده‌ها به فیشینگ تعلق دارد، افزود: فیشینیگ، به معنای ایجاد درگاه‌های بانکی جعلی، کشاندن کاربران به این درگاه ها، سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت سرقت وجود حساب‌های بانکی کابران است که بیشترین شکایت را در پلیس فتا دارد.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به همین روش از کاربران به سرقت رفته است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به جرم کلاهبرداری در فضای مجازی گفت: پس از فیشینگ، دومین جرم با بیشترین شاکی مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است.

وی افزود: برخی افراد به بهانه فروش کالا یا ارائه خدمت از کاربران وجه تقاضا می‌کنند و پس از دریافت وجه از دسترس خارج می‌شوند که این مسئله مصداق کلاهبرداری است.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: کاربران در صورت مشاهده هرگونه اعمال مجرمانه در فضای مجازی به پلیس فتا گزارش دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: