کد خبر: ۸۲۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
تعداد بازدید: ۲۴۹
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بعد از ظهر در کرمانشاه رگبار باران رخ می‌دهد و برای مرز خسروی و مرز مهران نیز احتمال رگبار باران وجود دارد. در مرز شلمچه نیز مه صبحگاهی پیش‌بینی شده است.
هواشناسی: مرزهای منتهی به کربلا بارانی همراه با مه صبحگاهی خواهند بود / تهران امروز بارانی می شود

به گزارش خبرداغ، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بعد از ظهر در کرمانشاه رگبار باران رخ می‌دهد و برای مرز خسروی و مرز مهران نیز احتمال رگبار باران وجود دارد. در مرز شلمچه نیز مه صبحگاهی پیش‌بینی شده است.

امین حسین نقشینه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دیشب بارش‌های خوبی در استان‌های اردبیل و گیلان رخ داد و امروز نیز بارش‌ها در سواحل دریای خزر تداوم دارد. در شرق گیلان و غرب مازندران بارش‌ها از شدت بییشتری برخوردار خواهد بود و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد ماند.

وی اظهارداشت: برای شمال غرب کشور نیز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و برای دامنه‌های جنوبی البرز مانند استان‌های تهران، قزوین، البرز و سمنان و در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش باران خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز بعدازظهر دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان و ایلام رگبار پراکنده باران رخ خواهد داد و این رگبارها گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه می‌شوند.

نقشینه گفت: امشب و فردا وزش باد شدید در شمال شرق و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود که با کاهش دما همراه خواهد بود که برای منطقه زابل می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بعدازظهر فردا رگبار پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی خواهیم داشت که استان‌های لرستان، ایلام، مرکزی ، همدان و غرب اصفهان را شامل می شود که با عبور این موج بارشی از فردا تا آخر هفته بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف خواهند داشت.

وی اظهار داشت: بعدازظهر امروز و امشب در نقاطی از هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب فارس، رگبار پراکنده خواهیم داشت و فردا و پس فردا در نقاطی از فارس نیز این شرایط پیش‌بینی شده است.

نقشینه گفت: فردا شاهد افزایش نسبی دما در سواحل شمالی کشور و استان‌های شمال غرب خواهیم بود، به عنوان مثال بیشینه دمای امروز رشت ۲۳ می‌شود که فردا به ۲۵ درجه می‌رسد، ساری امروز ۲۴ و فردا ۲۵ و تبریز امروز ۲۳ و فردا ۲۴ درجه خواهد شد. اما مشهد فردا خنک تر می‌شود.

همچنین بیشینه دمای مرز خسروی امروز ۳۳ درجه و فردا ۳۴ درجه خواهد بود. بیشینه دمای مرز مهران نیز امروز ۳۹ درجه بالای صفر می‌شود. برای مرز شلمچه بیشینه دمای ۴۰ درجه برای امروز و فردا پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز کربلا ۳۹ درجه بالای صفر، فردا ۳۸ درجه و پس فردا نیز ۳۸ درجه خواهد بود.

تهران بارانی می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز نیمه ابری و در بعدازظهر با افزایش ابر و بارش پراکنده باران همراه خواهد بود که در مناطق شمالی و مرتفع به صورت رگبار و رعد و برق و باد شدید پیش‌بینی شده است، فردا تهران کمی خنک تر می‌شود. در واقع بیشینه دمای امروز مهرآباد ۲۶ درجه خواهد شد و کمینه دمای امروز مهرآباد ۱۶ درجه بالای صفر بود؛ همچنین بیشینه دمای امروز شمیرانات ۲۵ و کمینه دما ۱۴ درجه خواهد شد.

نقشینه افزود: شهرکرد با دمای ۳ درجه بالای صفر و اهواز ۴۰ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: