کد خبر: ۸۲۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
تعداد بازدید: ۲۹۸
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت (آذربایجان غربی) گفت: ۶ نفر از متخلفانی که با استفاده از جریان برق و مواد منفجره اقدام به کشتار ماهیان رودخانه زاب این شهرستان کرده بودند، با هوشیاری ماموران یگان حفاظت شناسایی و دستگیر شدند.
دستگیری ۶ نفر به دلیل کشتار ماهیان با برقبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ،رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت (آذربایجان غربی) گفت: ۶ نفر از متخلفانی که با استفاده از جریان برق و مواد منفجره اقدام به کشتار ماهیان رودخانه زاب این شهرستان کرده بودند، با هوشیاری ماموران یگان حفاظت شناسایی و دستگیر شدند.

خالد بایزیدی روز یکشنبه افزود: این افراد در حاشیه رودخانه زاب با شیوه‌ای ناجوانمردانه و با استفاده از مولد برق و مواد منفجره به کشتار ماهیان این رودخانه و سپس صید غیرمجاز آنها اقدام می‌کردند.

وی با بیان اینکه ابزارآلات غیرمجاز آنها کشف و ضبط شد، اظهار داشت: در این راستا ۶ نفر با ۲۲۰ قطعه ماهی شناسایی و دستگیر و جهت سیر مراحل قضایی تحویل دادگستری شدند.

وی اضافه کرد: استفاده از دستگاه‌های الکتریکی و مواد منفجره برای صید ماهی با توجه به اینکه می‌تواند زیان‌های غیرقابل جبرانی به محیط زیست و زندگی جانوران آبزی و کنارآبزی وارد کند، ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.
استفاده از جریان الکتریسیته موجب فلج شدن ماهی‌ها می‌شود و صیادان پس تلف شدن ماهی‌ها، آنها را با تور از سطح آب جمع‌آوری می‌کنند.

شعاع عمل این دستگاه با توجه به ولتاژ دستگاه متغیر است و علاوه بر ماهی‌ها، دیگر جانداران موجود در آب‌ها، مانند مارهای آبی را نیز از بین می‌برد.

صید غیرمجاز ماهی با جریان الکتریسته و مواد منفجره یکی از روش‌های کشتار دسته‌جمعی ماهیان است که عواقب سوئی بر مجموعه اکوسیستم آبی در محل صید و نیز خطر برق گرفتگی شدید برای صیادان را درپی دارد.

زاب یکی از رودخانه‌های دایمی آذربایجان‌غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه پیدا کرده و در محدوده این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد.

رودخانه زاب دارای جریان آب دایمی است و در سرتاسر سال خشک نمی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: