کد خبر: ۸۲۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
تعداد بازدید: ۴۴۷
شربت زعفران و گلاب یکی از ترکیات سنتی و مفید است که از گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ این شربت نشاط‌‌ آور است و به افرادی که مبتلا به اضطراب، استرس، افسردگی و دلشوره هستند بسیار کمک می‌‌کند
شربتی شگفت انگیز که نشاط را به شما باز می‌گرداند
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌: ترکیب زعفران و گلاب یکی از ترکیات سنتی و مفید است که به جوانسازی پوست کمک می‌کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین، حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت زعفران و گلاب اظهار کرد: شربت زعفران و گلاب یکی از ترکیات سنتی و مفید است که از گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ این شربت  نشاط‌‌ آور است و به افرادی که مبتلا به اضطراب، استرس، افسردگی(Depression) و دلشوره هستند بسیار کمک می‌‌کند؛ این شربت خاصیت اشتها آوری دارد و به افراد مختلف، به خصوص کودکان کمک می‌کند.

او بیان کرد: شربت زعفران و گلاب معده و سیستم گوارش را بهبود بخشیده و نفخ معده را برطرف کند؛ این شربت  برای مبتلایان به آسم و قند، فشار و چربی خون مفید است و علاوه بر خون‌سازی می‌تواند  باعث تقویت عمومی بدن و قلب شود.

عظمایی گفت: شربت زعفران و گلاب حافظه را تقویت می‌کند و برای مبتلایان به آلزایمر و پارکینسون هم بسیار مفید است؛ این شربت به رفع سردردها، تنش‌های عصبی، بی‌خوابی و اضطراب بسیار کمک می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی(Traditional medicine) با اشاره  به فواید این شربت برای جلوگیری از پیری گفت: توجه داشته باشید که زنان باردار نباید از شربت زعفران و گلاب استفاده کنند؛ استفاده از ترکیب گلاب و زعفران ممکن است به مادر و جنین آسیب برساند.

او تصریح کرد: شربت زعفران و گلاب علاوه بر اثرات مناسبی که بر حفظ سلامتی دارد؛ مجاری ادراری را پاکسازی کرده و پوست و مو را تقویت می‌کند.

عظمایی بیان کرد: برای تهیه این شربت به نصف قاشق غذاخوری زعفران، یک لیوان گلاب، یک لیوان عرق بیدمشک نیم لیتر آب و پنج تا ۶ قاشق غذاخوری عسل احتیاج دارید؛ کافی است آب را داخل پارچ بریزید و گلاب و عرق بیدمشک را به آن  اضافه کنید؛ سپس عسل را داخل کمی آب جوش ولرم حل کنید، سپس زعفران را به آن اضافه کنید.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: محلول عسل، آب و زعفران را به محلول عریقیجات اضافه کنید، به شربت زعفران و گلاب چند تکه یخ اضافه و آن را جرعه‌جرعه میل کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: