کد خبر: ۸۲۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
تعداد بازدید: ۳۹۷
رئیس کانون وکلای دادگستری:
رئیس کانون وکلای دادگستری گفت: امروز کانون‌های وکلا به اجماع اعلام کردند که این میراث تاریخی را حفظ می‌کنند و به مسئولان هم اجازه نخواهند دادند که کانون‌های وکلا به سال ۱۳۳۰ برگردد.
به مسئولان اجازه نخواهیم داد که کانون‌های وکلا به سال ۱۳۳۰ برگرددبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، عیسی امینی در نشست خبری کانون وکلای مرکز با اشاره به وجود هجمه‌ها علیه نهاد وکالت گفت: نهاد وکالت طبعا مورد حمایت مجری‌های قانون است و بزرگترین حامی نهاد مدنی اعضای آن و مردم هستند. وقتی در رسانه ملی این هجمه‌ها به صورت سازمان یافته علیه ما صورت می‌گیرد و وقتی می‌بینیم مرکز پژوهش‌های مجلس، از بی‌طرفی خارج می شود؛ این‌ها کانون وکلا را نگران می‌کند.

رئیس کانون وکلای مرکز تصریح کرد: می‌خواهیم درباره شیوه‌های حفظ استقلال کانون وکلا صحبت کنیم، نوع تعامل با مرکز پژوهش ها را باید بررسی کنیم.

این حقوق‌دان اظهار داشت: ما می‌خواهیم نقدها را برسانیم و از نهادی که بیش از ۶۰ سال از عمر آن می‌گذرد نگهداری کنیم چراکه بر عهده ماست.

وی ادامه داد: ما اخیرا هر ماه با بحران مواجه شدیم، آخرین آن هم که نگران شدیم این بود که دیدیم فعالان اقتصادی نامه نگاشتند و به دنبال استجازه بودند. ظاهرا منطق خوبی دارد. اما با این کار خسرات زیادی وارد می ‌شود.

وی تاکید کرد: اولین اثر آن ایجاد فساد خواهد بود. تمام مؤسساتی که مجوزی برای تاسیس گرفتند به دنبال این هستند که وارد اتاق دادگاه شوند این کاری بسیار خطرناک است.

امینی گفت: چون این موسسات به عنوان بخش‌های خصوصی و به دنبال رانت هستند. شعار رئیس قوه قضائیه مبارزه با فساد و جلوگیری از اطاله دارسی است. با این کار راه را برای آنان باز می کنیم و اگر اطاله وجود دارد قطعا بیشتر می شود.

رئیس کانون وکلای مرکز گفت: دیدیم وضعیت نظام پزشکی هم اینگونه شد و مثل اینکه برخی می‌خواهند صنف را هم به هم بزنند. شخصی را به عنوان اقتصاددان معرفی می کنیم و بعدا درباره پزشکی و حقوق سخن می گویند.

این حقوق‌دان عنوان کرد: من اطمینان دارم این حملات در راستای منافع ملی نیست و مورد حمایت قوه قرار نخواهد گرفت.

امروز این افراد در بعضی جاها مثل مجلس پست می‌گیرند و این ها در فکر تقویت نهاد مدنی نیستند.

وی ادامه داد: در این زمانه‌ای که برخی از کشورهای جهان جز به تجزیه و لطمه به منافع ملی دیگران فکر نمی کنند دادن تریبون و پست برای بر هم زدن انسجام ملی صحیح نیست.

وی با اشاره به بحث ادغام و الحاق که در مجلس مطرح شد گفت: اظهاراتی را ‌شنیدیم که ناخواسته نظریه‌ای را دنبال می‌کنند که انحلال نهاد مدنی است. امروز کانون‌های وکلا به اجماع اعلام کردند که این میراث تاریخی را حفظ می‌کنند و به مسئولان هم اجازه نخواهند دادند که کانون های وکلا به سال ۱۳۳۰ برگردد.

وی با اشاره به آیین نامه‌ای که در زمان رئیس پیشین قوه قضائیه ابلاغ شد گفت: در آن آیین‌نامه نام وکلا اخذ شد و این اعتراض را بار دیگر اعلام می‌کنیم. بهتر است به قانون احترام بگذاریم. آنچه دنبال می شود اگر هدایت نکنیم قطعا استقلال نهاد مدنی را تهدید می‌کند.

امینی گفت: ما تمام تلاشمان این است که مراکز دولتی به سمت نهاد مدنی برگردند و به منافع ملی اهمیت دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خلا قانونی داریم که هر روز می‌تواند در خصوص شکایت مساله‌ای را مطرح کنند گفت: قانون وکالت روشن است. توالی این شکایات و توسل به رسانه‌ها برای بی هویت ساختن نهاد مدنی مبتنی بر قانون نیست و به فکر جوانان هم نیستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: