کد خبر: ۸۲۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
تعداد بازدید: ۳۳۵
گاردین:
شاید باورکردنی نباشد که در دنیای امروز هنوز هم کودکان بسیاری به علت کمبود امکانات بهداشتی جان ببازند. اما گاهی فقدان حمام و سرویس بهداشتی منجر به مرگ هزاران کودک بیگناه می شود. اتفاقی باورنکردنی و بسیار دردناک .

شاید باورکردنی نباشد که در دنیای امروز هنوز هم کودکان بسیاری به علت کمبود امکانات بهداشتی جان ببازند. اما گاهی فقدان حمام و سرویس بهداشتی منجر به مرگ هزاران کودک بیگناه می شود. اتفاقی باورنکردنی و بسیار دردناک .

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، این روزها در نیجریه، گشت های منظم بهداشتی در روستاهای نیجریه فعالیت می کنند تا اطمینان حاصل کنند که کودکان نیجریه ای سالم هستند و از امکانات بهداشتی مناسبی برخوردارند.

بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی سالانه 70 هزار کودک زیر 5 سال در نیجریه جان خود را از بیماری هایی نه چندان پیچیده مثل اسهال و مشکلات گوارشی از دست می دهند. این در حالی است که یکی از علل وقوع چنین بیماری هایی عدم رعایت بهداشت مناسب است.

متاسفانه فقدان فرهنگ مناسب باعث شده مردم در بسیاری از مناطق روستایی نیجریه به بهداشت فردی و سیستم حمام و توالت خود توجهی نکرده و حتی در مزارع و اطراف جاده ها اجابت مزاج کنند. این موضوع به شیوع بیماری های میکروبی و ویروسی و انواع مشکلات سلامتی در کودکان منجر می شود.

ابراهیم 36 ساله ، عضو کمیته بهداشتی  که برای ایجاد آگاهی در این حوزه کار می کند می گوید: " پیام ما ساده و واضح است، لطفا به بهداشت خود اهمیت دهید و مرتب دستان خود را با صابون بشویید."

اگر فکر می کنید این موضوع ساده است اشتباه می کنید چرا که عدم رعایت بهداشت تا حدی نرخ های بهداشت کشور نیجریه را متزلزل کرد که رئیس جمهور نیجریه در ماه نوامبر سال 2018 وضعیت اضطراری در زمینه آب ، فاضلاب و بهداشت را اعلام و اقدام به طراحی برنامه هایی برای ایجاد تغییرات در این زمینه کرد.

شاید باورش دشوار باشد اما صدها روستا در نیجریه هنوز سرویس بهداشتی استاندارد ندارند و در نتیجه عفونت های میکروبی به راحتی در سطح روستا پخش شده است. یکی از طرح های مهم دولت نیجریه احداث سرویس بهداشتی برای هر خانه و فرهنگسازی برای بهداشت کودکان است. نیجریه در نظر دارد در قالب طرحی چهار ساله با انواع مشکلات ناشی از عدم رعایت بهدشات مقابله کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: