کد خبر: ۸۱۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
تعداد بازدید: ۳۱۴
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مشتقات تریاک عامل ۷۶ درصد مرگ و میر مصرف مواد مخدر در جهان است و بیش از نیمی از معتادان تزریقی جهان دارای هپاتیت c هستند و از هر ۸ معتاد یک معتاد ایدز دارد. مؤمنی افزود: طبق آمار سازمان جهانی ۴۵۰ هزار نفر در سال پیش جان خود را بر اثر مصرف مواد از دست داده اند.
ستاد مبارزه با مواد مخدر: یک هشتم افراد معتاد ایدز دارند / نیمی از معتادان تزریقی جهان دارای هپاتیت c هستند / مشتقات تریاک عامل ۷۶ درصد مرگ و میر مصرف مواد مخدر در جهان است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مشتقات تریاک عامل ۷۶ درصد مرگ و میر مصرف مواد مخدر در جهان است.

به گزارش  خبرداغ به نقل از مهر، اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در همایشی به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد اظهار کرد: نشاط جوانان ایرانی با جوانان سایر ملت‌ها برای ما تفاوتی ندارد.

وی گفت: رهبر ما فرموده است امروز اگر مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران با سختی مبارزه می‌کنند این یک جهت بزرگ است.

مؤمنی تصریح کرد: کشت و تولید مواد مخدر به رکورد بی سابقه در دو دهه گذشته رسیده است.

وی گفت: مشتقات تریاک عامل ۷۶ درصد مرگ و میر مصرف مواد مخدر در جهان است و بیش از نیمی از معتادان تزریقی جهان دارای هپاتیت c هستند و از هر ۸ معتاد یک معتاد ایدز دارد.

مؤمنی افزود: طبق آمار سازمان جهانی ۴۵۰ هزار نفر در سال پیش جان خود را بر اثر مصرف مواد از دست داده اند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: چالش‌های ناشی از موادمخدر از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است و راه‌های مقابله با آن باید نسبت به هر کشور تدوین شود.

وی گفت: نباید راه مقابله با موادمخدر در ایران که مقابله با خرده فروشان است را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم.

مؤمنی افزود: در سال ۲۰۱۸ کشفیات مواد مخدر در ایران ۲۶ تن بوده است.

وی گفت: ایران به تنهایی ۷۶ درصد کشفیات تریاک، ۶۷ درصد کشفیات مورفین و ۱۷ درصد کشفیات هروئین را به خود اختصاص داده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: ۲۱۰۰ باند محلی، منطقه‌ای و بین المللی را منهدم کردیم و ۸ هزار وسیله نقلیه از قاچاقچیان توقیف کرده ایم.

وی تاکید کرد: اجرای بیش از ۸۰ درصد برنامه‌های کاهش تقاضا از سوی سازمان‌های غیردولتی از مهم‌ترین تأثیر را در مبارزه با موادمخدر دارد.

مؤمنی در پایان گفت: در سال ۲۰۱۸ جمهوری اسلامی ۳ هزار و ۸۱۱ شهید و ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز در ۱۶۰۰ عملیات در حوزه مبارزه با موادمخدر تقدیم کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: