کد خبر: ۸۱۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
تعداد بازدید: ۲۱۸
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته امروز (اول خرداد) در نیمه شرقی و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی رخ خواهد داد.
رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید در نیمه شرقی کشور

به گزارش خبرداغ، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته امروز (اول خرداد) در نیمه شرقی و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی رخ خواهد داد.
فریبا گودرزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: شرایط رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید به‌ویژه در شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی از شدت بیشتری برخوردار است و احتمال وقوع تگرگ برای استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخش‌های شرقی سمنان وجود دارد.
وی اظهار داشت: بر این اساس بارش‌ها در این مناطق شدیدتر خواهد بود و آب‌گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز دور از انتظار نیست.
وی گفت: امروز دمای هوا در شمال شرق 6 تا 8 درجه کاهش می‌یابد، فردا پنج‌شنبه بیشتر برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب در نیمه شرقی و شمال غرب رگبار و رعدوبرق وزش باد رخ خواهد داد.
گودرزی افزود: فردا در استان‌هایی مانند کرمان، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارش‌ها شدیدتر خواهد بود.

*** وقوع گردوخاک در زابل
وی افزود: از بعدازظهر امروز و طی روز پنج‌شنبه نوار شرقی و بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب شاهد وزش بادهای شدید خواهیم بود و برای استان‌هایی مانند خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه زابل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.
به گفته وی برای بعدازظهر امروز و طی روز پنج‌شنبه غرب تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس مواج است و امروز دریای خزر نیز مواج پیش‌بینی شده است.

*** رگبار و رعدوبرق در تهران
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید خواهد داشت، کمینه دمای امروز صبح پایتخت 14 بود و بیشینه دمای امروز تهران به 25 درجه خواهد رسید.
گودرزی گفت: شهرکرد با دمای صفر درجه و اهواز با دمای 40 درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: