کد خبر: ۸۱۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
تعداد بازدید: ۲۱۱
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون متهمان امنیتی و اقتصادی به بیش از یک میلیارد تومان و همچنین جرائم سازمان یافته که مجازات آنها اعدام و محاربه است تا 20 روز حق دسترسی به وکیل را ندارند.
پورمختار: متهمان امنیتی تا 20 روزحق دسترسی به وکیل را ندارندبه گزارش خبرداغ ، محمدعلی پورمختار در تشریح دستور کاریکشنبه، 22 اردیبهشت کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح اصلاح تبصره ماده 48 قانون آئین دادرسی در نشست امروز با حضور مصدق، معاون حقوقی قوه قضائیه خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون سه دسته از متهمان امنیتی تا 20 روز در اختیار دستگاه قضائی قرار می گیرند و حق دسترسی به وکیل را ندارند.
وی در تشریح دسته اول از این گروه گفت: این دسته از متهمان به جرایمی که مجازات قانونی آنها به عنوان قصاص، حد یا محاربه باشد و در واقع این جرائم سازمان یافته هستند نه معمولی.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: دسته دوم متهمان جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی و سوم جرائم اقتصادی از یک میلیارد تومان به بالا هستند.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم، ادامه داد: اگر فردی به جرایم مورد نظر متهم و با مستندات بازداشت شود تا 20 روز در اختیار قوه قضائیه قرار می گیرد و پس از گذشت این مدت می تواند وکیل بگیرد.

**تمامی وکلا می توانند وکالت متهمان را بر عهده بگیرند
وی یادآور شد: لازم به ذکر است که تمامی وکلا می توانند وکالت متهمان را بر عهده بگیرند و دیگر منحصر به وکیل خاص، انتخابی و معین از سوی قوه قضائیه نمی شود.
پورمختار افزود: البته در این رابطه استثنایی قائل شدیم که بر اساس آن اگر پرونده ها حاوی اسناد مهم یا طبقه بندی بالا باشد با تشخیص قاضی مربوطه امر وکالت و ملاقات وکیل با متهم زیر نظر قاضی انجام می شود در واقع این به معنای منع وکالت نیست بلکه ملاقات با موکل و متهم زیر نظر قاضی انجام می شود.

 خانه ملت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: