کد خبر: ۸۱۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
تعداد بازدید: ۳۶۰
تدوین الزامات فنی و اجرایی تشکیل بانک جامع اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار با محوریت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، بررسی شد.
بررسی تدوین الزامات فنی و اجرایی تشکیل بانک جامع اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نشست کمیته فنی بانک‌ اطلاعاتی جامع مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار با حضور نمایندگان و کارشناسان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، دادستانی کل کشور، سازمان زندان‌ها، شورای امنیت کشور و نهاد‌های سه‌گانه امنیتی با موضوع بررسی الزامات فنی و اجرایی تشکیل بانک جامع اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه برگزار گردید، معاون پژوهش، نظارت و برنامه ریزی این مرکز با قرائت دستور کار جلسه، به تشریح موارد قابل بحث پرداخت و در ادامه فرآیندهای فنی و امنیت ارتباط میان نهادی مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار گرفت.

شایان ذکر است، نحوه ارتباط، قالب اطلاعات و شیوه‌ نامه تبادل اقلام اطلاعاتی در این جلسه مشخص و مقرر شد، بصورت فرم نهایی جهت بررسی نهایی اعضای کمیته فنی طراحی شده و جهت تصویب نهایی به نظر شورای مرکزی با محوریت مقام عالی ریاست قوه قضائیه برسد.

خاطر نشان می‌سازد، تاکنون قوه قضائیه و نهادهای امنیتی دارای بانک‌های اطلاعاتی مستقل از یکدیگر بوده‌اند که با تمرکز و تشکیل بانک جامع اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در شبکه ملی عدالت قوه قضائیه، علاوه بر سرعت و سهولت استعلامات، از آسیب‌های مرتبط احتمالی جلوگیری خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: