کد خبر: ۸۱۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
تعداد بازدید: ۲۷۴
وزیر آموزش و پرورش گفت: بعید می‌دانم زمان کنکور تغییر کند اما پیشنهاد کردیم تا سهمیه‌ای خاص برای دانش‌آموزان کنکوری مناطق سیل‌زده، در شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصویب شود.
پیشنهاد سهمیه‌ کنکور برای مناطق سیل‌زده

وزیر آموزش و پرورش گفت: بعید می‌دانم زمان کنکور تغییر کند اما پیشنهاد کردیم تا سهمیه‌ای خاص برای دانش‌آموزان کنکوری مناطق سیل‌زده، در شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصویب شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره تعهد خیرین مدرسه‌ساز برای بازسازی و مرمت مدارس مناطق سیل‌زده اظهار کرد: مدارس آسیب‌دیده که تنها مرمت نیاز دارند تا ابتدای مهر امسال تعمیر شده و تجهیزات‌ آنها نوسازی می‌شود اما مدارس پرجمعیت و بزرگ را نمی‌توانیم تا مهر احداث کنیم و مجبوریم با روش‌های جایگزین، سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم.

* مذاکره با وزارت علوم برای اختصاص سهمیه مناطق سیل‌زده در کنکور

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره درخواست برخی دانش‌آموزان برای تعویق زمان کنکور، گفت: تعویق زمان کنکور در اختیار سازمان سنجش است و بعید می‌دانم که امکان پذیر باشد چون سال تحصیلی دانشگاه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی را با وزارت علوم داشتیم تا سهمیه‌ای خاص برای دانش‌آموزان کنکوری در نظر بگیرند که ان‌شاءالله همین روزها شورای سنجش و پذیرش تشکیل می‌شود و باید ببینیم تصمیم چه خواهد شد.

بطحایی توضیح داد: این سهمیه مانند سهمیه دانش‌آموزان زلزله‌زده کرمانشاه است یعنی بتوانیم در برخی رشته‌ها سهمیه اضافه پیش‌بینی کنیم؛ البته این سهمیه قطعی نیست و شورای سنجش و پذیرش باید تصویب کند اما پیشنهاد کردیم.

* هیچ مدرسه‌ای بیمه نیست

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس سیل‌زده بیمه بودند؟»، افزود: هیچکدام از مدارس بیمه نیستند بلکه تنها دانش آموزان بیمه هستند و فضای ساختمانی بیمه نیست؛ هزینه بیمه زیاد است ولی به فکر هستیم که بتوانیم منابعی را تأمین کنیم که مدارس بیمه شوند.

* پرداخت تمام مطالبات فرهنگیان مناطق سیل‌زده

وزیر آموزش و پرورش درباره خبر خوش به فرهنگیان مناطق سیل‌زده درباره پرداخت معوقات و مطالبات آنها، گفت: این موضوع در دستور کار است و بناست که این کار اتفاق بیفتد و مطالبات و معوقات مربوط به فرهنگیان مناطق سیل زده را یکجا پرداخت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: