کد خبر: ۸۰۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
تعداد بازدید: ۳۷۶
رئیس اورژانس کشور از کاهش پنج درصدی حوادث ترافیکی نوروز ۹۸ در ١۵ روز گذشته خبر داد.
کاهش ۵ درصدی حوادث ترافیکی/ آماده‌باش اورژانس کشور برای سیلاب‌های احتمالیبه گزارش خبرداغ ، دکتر پیرحسین کولیوند، در این باره اظهار کرد: در یازدهمین روز از طرح نوروزی اورژانس کشور ۱۹ هزار پرسنل، ۵۵۰۰ دستگاه آمبولانس، ١٠٠٠ موتورلانس و ۶۴ آمبولانس در حالت آماده‌باش هستند تا خدمات لازم را در طرح نوروزی و سیلاب و طوفان های احتمالی کشور ارائه کنند.

وی با تاکید بر این که تاکنون شاهد کاهش پنج درصدی حوادث ترافیکی بوده ایم، گفت: ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی در طرح سلامت نوروز ۹۸ نسبت به مدت مشابه در نوروز ٩٧، ۳۸ درصد افزایش یافته و طی ۱۵ روز گذشته از طرح ملی سلامت نوروزی بیش از ۱۹۳ هزار مورد مأموریت در سطح کشور توسط اورژانس پیش بیمارستانی به انجام رسیده است که ۱۵ درصد ماموریت های ترافیکی و ۸۵ درصد غیر ترافیکی بودند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه بیشترین ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی مربوط به استان تهران با بیش از ۳۶ هزار مورد بوده است، افزود: بعد از استان تهران در استان خراسان رضوی و استان فارس به ترتیب بیش از ١٨ هزار و ١٣هزار مورد ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده است. همچنین از آغاز طرح ملی سلامت نوروزی نیز بالگردهای اورژانس هوایی ۱۴۶ ماموریت جهت انتقال مصدومان و بیماران در سطح کشور انجام دادند که طی آن ۲۳۷ مصدوم و بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس اورژانس کشور در ادامه گفت: بیشترین مصدومان اعزامی حوادث ترافیکی در استان‌های خراسان رضوی با ۲۳۹۹ نفر، تهران با ۲ هزار و ۱۶۸ نفر و اصفهان با ۲ هزار و ۸۹ نفر و بیشترین مصدوم و بیمار اعزامی در حوادث غیر ترافیکی به ترتیب در استان‌های تهران با ۸۶۱۰ نفر، خراسان رضوی با ۷ هزار و ۳۲۰ نفر و اصفهان با ۴ هزار و ۶۳۸ نفر بوده اند.

وی در ادامه با اشاره به مأموریت های حوادث ترافیکی انجام شده در ۱۵ روز گذشته گفت: تعداد ماموریت های حوادث ترافیکی انجام شده در طرح ملی سلامت نوروزی در سطح کشور ٢٩ هزار و ۶١٩ مورد بوده است.

کولیوند درباره مراجعه هموطنان به ایستگاه های سلامت نوروزی سطح کشور نیز گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی بیش از ۳۶ هزار نفر به ۶۰۰ ایستگاه سلامت نوروزی در سطح کشور مراجعه کردند که هزار و ۱۰۸ نفر مصدوم و بیمار جهت ادامه روند درمان به مراکز درمانی انتقال یافته و ۳۵ هزار و ۳۲۱ نفر در محل درمان شدند.

وی در پایان تاکید کرد: خدمات سلامت کمپ های موقت و اسکان موقت هموطنان را با تمام توان انجام می دهیم و به تعداد کافی نیرو برای اینگونه مواقع در نظر گرفته‌ایم.

ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: