کد خبر: ۷۹۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
تعداد بازدید: ۲۲۹
استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزای پرندگان، گفت: با اقدامات انجام شده، این بیماری که تا مرز استان خوزستان وجود داشت، وارد استان نشد.
گزارش نشدن آنفلوآنزای پرندگان در خوزستانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزای پرندگان، گفت: با اقدامات انجام شده، این بیماری که تا مرز استان خوزستان وجود داشت، وارد استان نشد.

«غلامرضا شریعتی» در جلسه مدیران کل سازمان دامپزشکی کشور که امروز (24 آبان ماه) در خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: پیشینه استان خوزستان بر کسی پوشیده نست. خوزستانی قلب اقتصاد کشور است و به تعبیر آقایان روحانی و جهانگیری به‌علت وابستگی درآمد ملی به درآمد خوزستان، استراتژیک‌ترین استان است.

وی افزود: خوزستان ارزآورترین استان کشور است. روزانه بیش از دو میلیون و 700 هزار بشکه نفت در خوزستان تولید می‌شود که طی پنج سال آینده این میزان استخراج نفت به سه میلیون و 900 هزار بشکه افزایش می‌یابد. بیش از 42 درصد تولیدات محصولات پتروشیمی در خوزستان است. هم‌چنین تولید بیشترین محصولات کشاورزی در خوزستان است و بیشترین آب‌های شیرین را نیز دارد.

شریعتی خاطرنشان کرد: این پتانسیل‌های خوزستان متعلق به کل کشور است و زمانی که به خوزستان تعرض شد، دیدیم که همه ملت وارد میدان شدند.

وی با اشاره پدیده ریزگردها، گفت: این پدیده به‌علت دستکاری‌های انسان به وجود آمده است، اما با اقداماتی که طی دو سال گذشته انجام شده است، طی چند سال آینده کانون‌های ریزگرد کنترل می‌شوند.

استاندار خوزستان با اشاره به وظیفه سازمان دامپزشکی افزود: نقش سازمان دامپزشکی در رابطه با سلامت بر کسی پوشیده نیست. سازمان دامپزشکی در تأمین امنیت غذایی نقش مهمی دارد و اگر غذا یا دام ناسالم عرضه شود، امنیت جامعه به خطر می‌افتد یعنی سازمان دامپزشکی نهادی حاکمیتی است که در سلامت و امنیت نقش دارد.

شریعتی ادامه داد: سلامت و امنیت جامعه مرهون تلاش های سازمان دامپزشکی است و خدشه در این سازمان جامعه را به خطر می‌اندازد.

شریعتی با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزای پرندگان، یادآور شد: با اقدامات انجام شده، این بیماری که تا مرز استان خوزستان وجود داشت، وارد استان نشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: