کد خبر: ۷۸۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
تعداد بازدید: ۱۵۶
وزیر علوم در اجلاس علم و فناوری ژاپن:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در راس هیاتی در پانزدهمین اجلاس علم و فناوری در جامعه که امروز توسط نخست‌وزیر ژاپن در شهر کیوتو افتتاح شد، حضور یافت.
تحمیل تحریم و محدودیت‌های علمی در تقابل با حقوق‌بشر و توسعه پایدار قرار دارد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، منصور غلامی در میزگردی که با حضور بیست تن از وزرای علوم و فناوری کشورهای شرکت‌‌‌‌‌کننده در اجلاس علم و فناوری در ژاپن به ریاست وزیر علوم و فناوری ژاپن و با سخنرانی کوجی امی، رئیس اجلاس برگزار شد، گزارشی از روند علم و فناوری و دستاوردهای آن و توسعه دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در جمهوری اسلامی ایران ارایه کرد.

وی در این نشست همچنین بر ضرورت بین‌المللی سازی آموزش، انجام بدون محدودیت تبادلات علمی دانشگاهی برای توسعه علم و فناوری و تحقق جهش علمی و چرخه مغزها، انتقال بین‌‌المللی علوم میان دانشمندان و فناوران و برداشتن مرزها و محدودیت‌های موجود برای تحقق توسعه پایدار، تاکید کرد.

وزیر علوم افزود: علم و دانش پدیده‌ای بین‌المللی و متعلق به همه مردم در سراسر جهان است و تحمیل تحریم و محدودیت‌های علمی و اقتصادی در تقابل با حقوق بشر و توسعه پایدار قرار دارد و مورد قبول جوامع علمی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: