کد خبر: ۷۸۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
تعداد بازدید: ۳۱۵
رئیس کل دادگستری گلستان درباره آخرین جزئیات پرونده سارینا دختر بچه علی آبادی گفت: در نتیجه‌ای که از سوی کمیسیون اولیه پزشکی منتشر شده، وقوع اشتباه دارویی محرز است و در آن علاوه بر متصدی داروخانه و پرستار کشیک به‌دلیل تحویل اشتباه دارو و مدیریت نامناسب تجویز دارو، شرکت داروسازی نیز به علت طراحی مشابه برچسب دارو‌های مترونیدازول و سولفات منیزیم که شانس بروز خطای دارویی را افزایش می‌دهد، مقصر شناخته شده‌اند.
تجویز اشتباه دارو، دختر ۸ساله را به کما برد

به گزارش خبرداغ ، نظریه کمیسیون پزشکی درباره به کما رفتن دختر ۸ ساله گلستانی اعلام شد.

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان درباره آخرین جزئیات پرونده سارینا دختر بچه علی آبادی گفت: در نتیجه‌ای که از سوی کمیسیون اولیه پزشکی منتشر شده، وقوع اشتباه دارویی محرز است و در آن علاوه بر متصدی داروخانه و پرستار کشیک به‌دلیل تحویل اشتباه دارو و مدیریت نامناسب تجویز دارو، شرکت داروسازی نیز به علت طراحی مشابه برچسب دارو‌های مترونیدازول و سولفات منیزیم که شانس بروز خطای دارویی را افزایش می‌دهد، مقصر شناخته شده‌اند.


البته دو نفر از طرفین پرونده به نتیجه اعتراض کردند و دوباره پرونده به کمیسیون ارائه شد. به‌گفته هاشمیان، به محض دریافت نتیجه کمیسیون، اگر طرفین در مهلت قانونی به این نظریه اعتراض نکنند، کیفرخواست متهمان صادر و پرونده برای صدور رأی به دادگاه فرستاده می‌شود.

سارینا دختر بچه ۸ ساله علی آبادی ۲۵ دی سال ۹۶ با شکایت از درد شکم در بیمارستان علی آباد کتول بستری شد که بر اثر تزریق اشتباه دارو دچار افت هوشیاری شد و به کما رفت. به گفته پدر سارینا پزشکان گفته‌اند هم‌اکنون او در خواب نباتی است.

منبع : میزان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: