کد خبر: ۷۷۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
تعداد بازدید: ۲۴۰
ذوالقدر، نماینده تهران :
كار بررسي وتصويب لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان در مجلس به اتمام رسيد. فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران در مجلس می گوید: اين قانون جنبه عمومي جرم را در جرايم عليه كودكان و نوجوانان ضابطه مند نموده و خشونت عليه كودكان و نوجوانان را در انواع آن و توسط هركس كه روا شود اعم از والدين و سرپرستان قانوني يا غير را محكوم كرده و جرايم نقدي تا حبس را در نظر گرفته تا ضمن بازدارندگي از وقوع جرم از تشديد جرايم در جامعه جلوگيري شود.
كار بررسی و تصويب لايحه حمايت از حقوق كودكان به اتمام رسيد / این لايحه اداي دِين به نسل آينده بود / این قانون اعمال خشونت از طرف هرکسی حتی والدین را محکوم می کند / تشکیل «پليس ويژه اطفال» اقدامی نو در این زمینه است / ضمانت اجرایی قانون به مشارکت مردم وابسته است؛ امیدواریم دیگر شاهد «كتمان جرايم» نباشیم

به گزارش خبرداغ ، كار بررسي وتصويب لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان در مجلس به اتمام رسيد.

فاطمه ذوالقدر، نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با «انتخاب» با اعلام این خبر، درباره این لایحه گفت: تصويب لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان اداي دِين نسل حاضر به نسل آينده است. نسلي كه بايد در گرو تامين امنيت و آرامش روح و روان و جسم به دور از هرگونه خشونت جسمي و رواني تربيت و پرورش يابند و به سرمايه هاي انساني ارزشمندي براي كشور تبديل شوند.

او ادامه داد: اين قانون جنبه عمومي جرم را در جرايم عليه كودكان و نوجوانان ضابطه مند نموده و خشونت عليه كودكان و نوجوانان را در انواع آن و توسط هركس كه روا شود اعم از والدين و سرپرستان قانوني يا غير را محكوم كرده و جرايم نقدي تا حبس را در نظر گرفته تا ضمن بازدارندگي از وقوع جرم از تشديد جرايم در جامعه جلوگيري شود.

نماینده تهران در مجلس افزود: قانون حمايت از كودكان و نوجوانان براي تحقق و اجرايي شدن نيازمند همكاري و هماهنگي همه دستگاه ها و نهادهاي ذيمدخل با موضوع كودكان و نوجوانان است و در اين ميان شكل گيري تشكيلات واحد در عين استقلال و همگرايي با يكديگر يك نياز هست و پليس ويژه اطفال بدعتي نو در حمايت از حقوق اين مطالبه گراني است كه هيچگاه صداي براي مطالبه گري نداشتند.

ذوالقدر ادامه داد: ضمانت اجرايي اين قانون وابسته به مشاركت يكايك شهروندان و نهادهاي مردمي است كه به استناد اين قانون هرگونه خشونت و آزار جسمي و روحي و رواني عليه كودك، هرگونه اجبار كودك براي كار يا ترك تحصيل و يا فرار از خانه، هرگونه هتك حرمت و تعرض به حقوق كودك به مقامات قضايي و اجرايي لحاظ شده در اين قانون گزارش دهند تا امكان پيگيري و رسيدگي به جرايم ميسر گردد و به اين واسطه ديگر كتمان جرايم در لايه هاي جامعه كه باعث تكرار جرم توسط مجرمين مي شد صورت نگيرد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس اظهار داشت: اين قانون كودك و نوجوان را صاحب حق برشمرده و بايد براي احياي حق آنها تمام قوا و دستگاه ها اعم از دولتي و بخش خصوصي و نهادهاي مردمي مشاركت داشته باشند تا ضمن پيشگيري از وقوع جرم از ترويج و شيوع جرايم عليه كودكان و نوجوانان نيز پرهيز گردد و قدرت بازدارندگي قانون بيش از قدرت قهريه آن رخ بنمايد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: