کد خبر: ۷۷۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
تعداد بازدید: ۱۴۸۷
سید محسن علوی: با عنایت به اینکه سخنان اینجانب به صورت گزینشی در خبر منعکس گردیده است لازم به توضیح است در مسائل ملی و منافع ملی باید از نگاه جناحی جدا خودداری نمود و منافع ملی را بر منافع جناحی و سیاسی اولویت بخشید و سیاست‌گذاری‌ها در جهت حمایت از منافع ملی باشد .
    • پاسخ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تقطیع سخنانش از سوی خبرگزاری فارسبه گزارش سرویس پارلمانی خبرداغ؛ دکتر سید محسن علوی رئیس کمیته امنیت اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پی تقطیع و گزینش غیراخلاقی سخنانش از سوی خبرگزاری فارس، توضیحات و نامه سرگشاده ای را خطاب به سردبیر این خبرگزاری در صفحه رسمی اینستاگرام خود منتشر نموده است که متن کامل آن در جهت تنویر افکار عمومی عیناً در پی می آید:
  • بسمه تعالی
    سردبیر محترم سایت خبری فارس نیوز
    با سلام
    احتراماً ضمن تقدیر و تشکر از اطلاع رسانی و عنایت آن رسانه نسبت به سخنرانی اینجانب در جمع مردم شریف شهرستانهای لامرد و مهر ، بدین وسیله پیرو درج خبری منتسب به اینجانب با عنوان با آتش زدن برجام در مجلس موافقم از مخالفان سرسخت شهر جدید تابناک هستم . 
    ۱ - با عنایت به درج تصویر اینجانب در معیت جناب آقای دکتر ظریف وزیر محترم خارجه ونیز معرفی اینجانب به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در حاشیه خبر مربوط به ( با آتش زدن پرچم آمریکا مخالفم ) ، تنظیم خبر به گونه ای است که به خوانندگان چنین القا می نماید که مخالف برجام و اقدامات دولت تدبیر و امید در خصوص مذاکرات و سند برجام میباشم .
    با عنایت به اینکه سخنان اینجانب به صورت گزینشی در خبر منعکس گردیده است لازم به توضیح است در مسائل ملی و منافع ملی باید از نگاه جناحی جدا خودداری نمود و منافع ملی را بر منافع جناحی و سیاسی اولویت بخشید و سیاست‌گذاری‌ها در جهت حمایت از منافع ملی باشد .
    همانگونه که سیاست نظام جهت حفظ منافع ملی در دوره مذاکرات هسته ای جناب آقای دکتر جلیلی ایستادگی و مقاومت در برابر فشارهای بین المللی بود و این سیاست مورد تایید اینجانب می باشد، سیاست نرمش قهرمانانه پس از ارجاع پرونده هسته ای به شورای امنیت و مذاکره با ۵+۱ نیز مورد تایید و حمایت بوده و سند برجام را افتخاری برای دیپلماسی و نقطه عطفی در تاریخ ایران می دانم که توانست اجماع بین المللی علیه ایران را شکسته، اقناع بین‌المللی نسبت به صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران را ایجاد نماید و بهانه را از دست آمریکا بگیرد و امروز که آمریکا از برجام خارج شده است با عدم استقبال جامعه جهانی و در نتیجه تحقیر آمریکا مواجه شود، امروز حمایت از دیپلماسی خارجی و مذاکره کنندگان ایرانی جهت حفظ منافع ملی در صحنه بین المللی سیاستگذاری خاص خود را می طلبد که زیبنده نیست این موضوع دست مایه بهره برداری جناح ها جهت تخریب دولت و یا تقویت جناحی دیگر قرار گیرد که قطعا چنین اقدامی بر خلاف مصالح ملی می باشد.
    اینجانب ضمن تایید و حمایت از برجام و تلاش تیم مذاکره کننده در انعقاد برجام معتقدم ، پیش از برجام ایران در مقابل سه جبهه سیاسی ، نظامی و اقتصادی قرار داشت و برجام سبب خروج از بحران پیش رو و شکست جبهه های سیاسی ، نظامی و اقتصادی گردید ، اگر چه بر این باورم عدم توجه به امنیت اقتصادی در سند برجام نقطه ضعف این سند بوده و آمریکا پس از برجام ، با نا امن سازی فضای اقتصادی در جهت اعمال فشار بر اقتصاد ایران بهره می برد .
  • امروز می بینیم که با خروج آمریکا از برجام صرفا در مقابل جبهه اقتصادی قرار گرفته ایم و عدم استقبال و همراهی سایر کشورها از خروج آمریکا از برجام سبب شکست سیاسی آمریکا و نیز با از دست دادن بهانه مشروعیت اقدام نظامی علیه ایران سبب شکست نظامی آمریکا شد . 
  • امروز با توجه به خروج آمریکا از برجام ، ضمن توجه به منافع برجام باید منافع ملی را تعریف و سیاست خارجی را تبیین نمود .
    به نظر می رسد حمایت از منافع ملی تاکید بر خروج از برجام در صورت عدم تضمین منافع ایران از سوی اروپاست و این موضوع تحت هیچ عنوان به معنای زیر سوال بردن مذاکرات و سند برجام پیش از خروج آمریکا از برجام نمی باشد و اقدامات سرداران دیپلماسی در زمان خود جای تقدیر و تشکر دارد .
    ۲- در خصوص درج خبر مربوط به شهر جدید تابناک چنین عنوان شده است که از مخالفان سرسخت شهر جدید تابناک هستنم.
    لازم به توضیح است که احداث شهر جدید تابناک در کمیته شهرسازی با مخالفت اعضا روبرو شد . که اگر پیگیری های مجدانه جهت ارجاع پرونده شهر جدید تابناک به شورای عالی شهرسازی و استناد به توجیه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی احداث این شهر جدید در شورای عالی شهرسازی توسط اینجانب و مدیر کل محترم راه و شهرسازی لارستان نبود قطعاً احداث چنین شهرکی با شکست مواجه می گردید.
    از آنجایی که احداث چنین شهرکی در مجاورت سایت انرژی بر لامرد مشروط به احداث حداقل ۳۰ درصد از صنایع پیش بینی شده در این منطقه ویژه اقتصادی میباشد اقدامات بعدی در خصوص این شهرک به سال ۱۴۰۰ موکول گردید.
    متاسفانه انعکاس خبر تصویب شهر جدید تابناک مشروط بر احداث ۳۰ درصد از صنایع در رسانه‌های شهرستان لامرد ، به گونه ای مغرضانه منعکس میشود که در پاسخ به رسانه‌های محلی که تسریع در احداث شهر جدید را مطالبه می نمودند، عنوان نموده ام که با احداث چنین شهرکی تا زمانی که اراضی لازم جهت سکونت در شهر لامرد موجود است مخالف می باشد چراکه حضور جمعیت در شهر لامرد سبب ارتقاء امکانات رفاهی و بهداشتی و آموزشی برای لامرد خواهد شد و تعجیل در ساخت شهر جدید بر خلاف منافع مردم می باشد . 
    متاسفانه این خبر در آن رسانه به گونه ای درج شده است که کاملا با این شهرک مخالف میباشم که لازم است نسبت به اصلاح آن اقدام شود.
    موجب امتنان است جهت اصلاح خبر درج شده در آن سایت وزین خبری مطابق قانون مطبوعات اقدامات عاجل را مبذول فرمایید.
    با تشکر 
    سید محسن علوی
    نماینده مردم شریف شهرستانهای لامرد و مهر
    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
    رئیس کمیته امنیت اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: