کد خبر: ۷۷۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۷۲۶
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شادگان از برقراری یک فقره سازش و رهایی متهم به قتل از قصاص نفس در این شهرستان خبر داد.
صلح و سازش در شادگان موجب رهایی قاتل از قصاص شد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مالک پورسراج گفت: این قتل، ۱۷ سال پیش به دنبال یک درگیری و نزاع دسته جمعی در روستای عنایتی از توابع شادگان واقع شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۰، به دنبال درگیری میان دو طایفه، محسن. ص توسط فردی به هویت ن.غ و با اسلحه به قتل رسید و در همان زمان متهم دستگیر و به ارتکاب جرم اعتراف کرد.

پورسراج گفت: باتوجه به تقاضای قصاص نفس از سوی خانواده مقتول و به موجب حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه عمومی شادگان که به تأیید دیوان عالی کشور نیز رسید، متهم به قصاص نفس محکوم شد.

وی افزود: در این مدت باتوجه به نشست­های مکرر و مستمر این دادسرا و شعبه اجرای احکام و همچنین یکی از سادات منطقه محل سکونت مقتول، مساعدت­های مالی افراد خیر و ریش سفیدان طایفه، خوشبختانه رضایت ولیای دم برای گذشت از قصاص محکوم علیه اخذ شد.

پورسراج اظهار داشت: متهم از جهت جنبه عمومی جرم به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شد که باتوجه به احتساب ایام بازداشت قبلی، از زندان آزاد شد.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شادگان گفت: باتوجه به احتمال وقوع نزاع دسته جمعی پس از اجرای حکم قصاص، این صلح و سازش موجب پیشگیری از وقوع عواقب سوء بعدی شد و چهره زیبای گذشت و بخشش در شهرستان شادگان به نمایش درآمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: