کد خبر: ۷۷۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
تعداد بازدید: ۸۰۱
حمیدرضا گرشاسبی آدم واقع‌بینی است و به‌تبع آن همان قدر به حل ماجرای ممنوعیت تیمش از خریدهای تازه در شروع فصل تازه فوتبال باشگاهی کشور و آسیا خوشبین است که به عدم حل آن
گرشاسبی: اصلا احساس گناه نمی‌کنم
به گزارش خبرداغ به نقل از ایران ورزشی: حمیدرضا گرشاسبی آدم واقع‌بینی است و به‌تبع آن همان قدر به حل ماجرای ممنوعیت تیمش از خریدهای تازه در شروع فصل تازه فوتبال باشگاهی کشور و آسیا خوشبین است که به عدم حل آن، سرپرست کنونی پرسپولیس که دست راست اکبر طاهری در دوره تقریباً سه ساله زمامداری وی در جمع سرخ‌های تهرانی بود، خیالش از یک بابت راحت و وجدانش از هر جهت راحت است زیرا تمامی تلاش‌اش را برای حل این موضوع کرده است و اگر هم ثمر ندهد و رای قریب‌الوقوع CAS چیزی نباشد که پرسپولیس می‌خواهد و حکم صادره سال پیش فیفا را نقض نکند، او با این رنج و افسوس همراه نخواهد بود که کار و تلاش لازم را به کار نگرفته و گوشه‌ای از کار را زمین گذاشته است. پشت چهره قدری خشن و تا حدی زمخت این مرد خوزستانی که برخاسته از دل ورزش کشور است و به تبع آن با مدیران غریب تزریق شده به ورزش تفاوت‌هایی دارد، مسوول زرنگی آرمیده است که طلبی شخصی به هیچ‌ کس ندارد و اگر بخت یاری‌اش کند، شاید بتواند قروض پایان‌ناپذیر سرخ‌ها به کولچ و سایر شاکیان خارجی باقیمانده پرسپولیس را هم که البته تمامی هم ندارند، بپردازد.

آقای گرشاسبی، واقعاً چقدر به حل زودتر از موعد ماجرای محرومیت سرخ‌ها از خریدهای تازه خوشبین هستید؟

خوشبینی من بیشتر از بدبینی‌ام نیست، مهم این بود که تلاشم را بکنم، هر کاری را که مقدور است انجام بدهم تا بعداً زیر دین کسی نباشم و احساس گناه نکنم. امروز هم مسرورم که هر برگه و سندی را که برای پیگیری قضیه توسط CAS نیاز بود فراهم و به آنها ارائه کردم و کم و کاستی نگذاشتم و هر رأیی بدهند، می‌پذیرم. در هر صورت احساس گناه نمی‌کنم زیرا این مسأله و باقی ماندن احتمالی محرومیت ما محصول کم‌کاری احتمالی من و همکارانم نخواهد بود.

اگر موضوع حل و خرید نفرات تازه مجدداً توسط CAS آزاد اعلام شود، کدام وجه از ماجرا و کدامین مدارک ارائه شده توسط شما بیشترین سهم را در این ارتباط داشته است؟

ببینید، ما سعی کردیم به CAS ثابت کنیم که مسأله اغوای مهدی طارمی به فسخ قرارداد تازه ثبت شده‌اش با ریزه‌اسپور ترکیه اصلاً به ما نمی‌چسبد و اگر باشگاهی دنبال اغوای این مهاجم بوده، طرف مقابل بوده است، ما مالک طارمی در آن زمان بودیم و در نتیجه به سلاح و دوز و کلک برای حفظ او نیاز نداشتیم. او پشیمان شد و نزد ما برگشت و مدارکی که بعد از صدور رأی فیفا به CAS فرستادیم ابهامات موجود در این زمینه را زدوده است.

تا آنجا که ما می‌دانیم CAS معمولاً به اصل احکام فیفا ورود نمی‌کند و اختیار و اجازه آن را ندارد و فقط قادر است شاخ و برگ‌های آن را در صورت نیاز به ترمیم، تصحیح کند.

ولی ما امیدواریم و دلایلی هم در این زمینه داریم که این ‌بار CAS به اصل ماجرا (محرومیت پرسپولیس از خرید نفرات تازه) ورود و درباره آن صدور رأی کند، تبعات آن و دادن احتمالی هزینه‌های حکم فیفا به سود ما دردی از ما دوا نمی‌کند. تمام تلاش و دعوای ما برای گرفتن هرچه سریع‌تر حق خرید نفرات تازه است و امیدواریم که CAS با لغو حکم فیفا امکان این کار را برای ما در فصل 98-1397 میسر سازد و هر چیز دیگری از طیف توجه ما خارج است. این را هم بدانید که CAS آنقدر قدرتمند است که بارها آرای فیفا را نقض کرده و احکام آن را شکسته است و البته عکس آن هم صادق است و فیفا هم معمولاً به CAS باج نمی‌دهد.

گفته‌هایتان نشانگر این است که پول هنگفتی صرف تشکیل و پیگیری این پرونده در CAS شده است؟

همینطور است و میلیون میلیون خرج این قضیه کرده‌ایم. به‌عنوان مثال بگویم فقط برای کرایه خودرویی که ما را از شهر زوریخ به لوزان سوییس برد تا در مقر CAS ظاهر شویم و تشکیل پرونده بدهیم بیش از 20 میلیون تومان هزینه کردیم و اگر کمتر از این نشد به این سبب بود که باید هرچه سریع‌تر به CAS می‌رسیدیم و پرونده‌مان را کامل می‌کردیم و وقت نبود تا برای رسیدن قطار بین شهری صبر کنیم. از هر عامل و فردی هم در این ارتباط سود جستیم. راننده خودرو از قضا مسلمان از آب درآمد و همان مسأله هم به ما کمک کرد تا با کلمات مشترک عربی که بین ما آشنا بود منظوررسانی کنیم و هرچه سریع‌تر به مقصد برسیم.

آیا سایر عوامل داخلی فوتبال ایران در این راه کمک لازم را به شما کردند؟

کمک‌هایی شد و البته برخی مشکلات هم ایجاد شد.

مثلاً وقتی مسأله پرداخت پولی از جانب آقای هدایتی به طارمی مطرح و تبعات آن بیان شد، پرونده‌ای که ریزه‌اسپور ‌علیه ما تنظیم و تسلیم مقام‌ها کرده بود، قطورتر و خطاهای ما بیشتر شد و برای ما تنها راه باقیمانده تأکید بر این نکته بود که ما بعداً با طرف ترکیه‌ای به تفاهم رسیده‌ایم و این همسویی به حدی است که حتی یک ریال هم به ‌عنوان غرامتی که توسط فیفا برای ما تعیین شده بود، نپرداختیم و به واقع تنها مسأله باقیمانده برای ما محرومیت از خریدهای تازه بود و وقتی اصل ماجرا توسط ما و باشگاه ریزه‌اسپور مدیریت و حل شود، چرا باید روی آن همچنان سختگیری شود؟!

ولی اصل ماجرا سر جای خود است و اصل ماجرا این است که طارمی در آن واحد با دو باشگاه قرارداد بسته و حکم فیفا محصول این خطای «احراز شده و بلاتردید» است.

منکر آن نیستیم اما باید بین زمان طرح دعوا توسط ریزه‌اسپور و شرایط ثانوی که چیزی مثل رفع مخاصمه است تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. حرف و درخواست ما از فیفا و CAS همین بوده است.

اینکه خطا و لغزش مطروحه با محرومیت 4 ماهه طارمی و ممنوعیت خرید ما در فصل گذشته پاسخگویی شود و در این فصل ما را رها کنند.

ما یک وکیل خوب خارجی هم گرفته‌ایم که پشت این ماجرا است و منتظریم ببینیم چه می‌شود و اگر درست شود که فبها و اگر نشد با برانکو جلسه‌هایی می‌گذاریم تا ضررها به حداقل برسد. خدا بزرگ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
لعنت به باعث و بانی این ماجرا
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: