کد خبر: ۷۷۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
تعداد بازدید: ۶۷۴
عضو هیئت رئیسه شورای شهر:
سيزدهمين جلسه ستاد مناسب سازي فضاهاي شهري با حضور زهرا نژاد بهرام ، عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد. نشستی که در آن ، ساختار تشکیلاتی کمیته های مناسب سازی مناطق 22گانه شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.
تهران از شهری برای مردان به شهری برای مردم تبدیل می شود

به گزارش خبرداغ و به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در این نشست که با حضور تورج فرهادی قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری، سید حمید موسوی مدیرکل معماری و ساختمان، نمایندگان سه معاونت حمل و نقل و ترافیک، اجتماعی و فرهنگی و فنی و عمرانی و نمایندگان شهرداران مناطق 22گانه برگزار شد ، اعضا به بررسی ساختار پیشنهادی کمیته های 22گانه پرداخته و برنامه های این ستاد در سال 97 را مورد بررسی قرار دادند. 

 

زهرا نژادبهرام ، نایب رییس کمیسیون شهرسازی و معماری در این نشست با اشاره به حساسیت برخی پروژه های مناسب سازی در سطح شهر تهران گفت: اولویت بندی پروژه ها برای مناسب سازی بایستی جزء وظایف مهم مناطق باشد. هر کدام از مناطق بایستی با استفاده از الگوهایی که از ستاد مناسب سازی دریافت می کنند، جایگاه دارای اولویتی را برای پروژه های مدنظر تعریف کنند تا در یک بازه زمانی مشخص، روند مناسب سازی در سطح معابر ، برنامه ها و اولویت های ویژه شهروندان خاص اجرایی شود. 

 

وی افزود: موضوع دوم ، بحث نظارت در اجرای پروژه ها است که به نظر می رسد در صورت عقد تفاهم نامه با نهادهای ناظر نظیر نظام مهندسی، این موضوع قابلیت اجرایی دقیق و مدون خواهد داشت. در نهایت هم به موضوع مهم ارزیابی می رسیم که بایستی با استفاده از ظرفیت های موجود در معاونت شهرسازی و فنی و عمرانی حین و پس از اجرای پروژه ها مدنظر قرار بگیرد.

 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری در زمینه شهرسازی با نگاهی به همه اقشار جامعه گفت: هدف گذاری مدیریت شهری ، تغییر تصویر تهران از شهری صرفاً برای مردان به شهری برای همه مردم اعم از مردان و زنان و سالمندان و معلولین و کودکان است. به همین منظور ستاد مناسب سازی کار مهم و البته دشواری برای تغییر ساختار دارد.

 

قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری نیز در بخضی از این نشست با اشاره به لزوم مشارکت مردمی در بحث مناسب سازی ، تاکید کرد: یکی از اولویت های اصلی ما ، ایجاد فضایی برای مشارکت هر چه بیشتر شهروندان است. بر این اساس باید از ظرفیت هایی استفاده کنیم که نظارت بر اجرای فعالیت های مناسب سازی پروژه ها از سوی مردم و ذینفعان صورت گیرد. این کار پیچیده و زمان بر اما لازم و مهم است.

 

گفتنی است ، ستاد مناسب سازي فضاهاي شهري با هدف كلي اجرايي نمودن مفاد قانون جامع حمايت از حقوق معلولين مجلس شوراي اسلامي و ضوابط ملاك عمل شوراي عالي معماری و شهرسازي براي افراد معلول و آيين نامه اجرايي ماده 193 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در شهرداري تهران از سال 1385 تشکیل شده است.

 

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: