کد خبر: ۷۶۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
تعداد بازدید: ۲۹۸
بهرام نژاد عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران مطرح نمود:
نژادبهرام با تاکید بر اینکه نباید برای منابع درآمدی تمامی شهرداری های کشور نسخه واحد ارائه کرد، به تمایزات و تفاوت های شهرها اشاره و پیشنهاد کرد با توجه به شناخت دقیق شوراهای شهر از وضعیت و موقعیت خاص هر شهر، این نهاد به عنوان مسئول عملیاتی کردن کاهش عوارض ساختمانی و جایگزینی عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه در بازه زمانی 15 ساله شناخته شود.
لزوم اصلاح ساختاری نظام درآمدی شهرداری های کشوربه گزارش  خبرداغ ، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران: جرائم ناشی از تولید پسماند و عدم بازیافت آن، برای تولیدکنندگان و واردکنندگان متخلف به قدری افزایش یابد که جنبه بازدارنگی قابل توجهی داشته باشد

نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری با حضور در جلسه کمیسیون مشترک بررسی طرح درآمد پایدار شهرداری ها در  مجلس شورای اسلامی به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص اهمیت بهره گیری شهرداری های کشور از درآمد پایدار پرداخت.

در این جلسه عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت تمرکز بر اصلاح ساختاری نظام درآمدی شهرداری های کشور ، از جدیت کمیسیون مشترک درآمد پایدار شهرداری ها در بررسی طرح و پیشبرد آن تقدیر و تشکر کرد.

نژادبهرام در ادامه با تاکید بر اینکه نباید برای منابع درآمدی تمامی شهرداری های کشور نسخه واحد ارائه کرد، به تمایزات و تفاوت های شهرها اشاره و پیشنهاد کرد با توجه به شناخت دقیق شوراهای شهر از وضعیت و موقعیت خاص هر شهر، این نهاد به عنوان مسئول عملیاتی کردن کاهش عوارض ساختمانی و جایگزینی عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه در بازه زمانی 15 ساله شناخته شود.

همچنین در ادامه جلسه و در زمان بررسی ماده 13 از طرح درآمد پایدار شهرداری ها که به پرداخت عوارض زیست محیطی توسط تولید کنندگان و واردکنندگانی که توان بازیافت پسماند تولیدی شان را ندارند اختصاص دارد، نائب رئیس کمیسیون شهرسازی اذعان داشت: «با توجه به اهمیت حرکت در مسیر بازیافت پسماندها، پیشنهاد می کنم جرائم ناشی از تولید پسماند و عدم بازیافت آن، برای تولیدکنندگان و واردکنندگان متخلف به قدری افزایش یابد که جنبه بازدارنگی قابل توجهی داشته باشد».

طرح درآمد پایدار شهرداری های کشور از اواسط سال 96 در کمیسیون مشترک درآمد پایدار شهرداری ها به ریاست پروانه مافی نماینده مردم تهران در دست بررسی است و تاکنون در بیست و چهار جلسه ای که این کیمیسون برای بررسی طرح برگزار نموده است، بیش از نیمی از متن طرح برای ارائه در صحن نهایی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: