کد خبر: ۷۶۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
تعداد بازدید: ۲۸۹
معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: از ساعت ۶ صبح ۸۰ امدادگر دیگر به صورت پیاده به محل کشف لاشه اعزام شدند.
بالگردها نمی‌توانند به قله نزدیک شوند؛ تمام عملیات زمینی است/ شرایط جوی نامساعد است / پیکرها به پشت قله انتقال می‌یابند تا در صورت امکان با بالگرد به پایین منتقل شوند

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: از ساعت ۶ صبح ۸۰ امدادگر دیگر به صورت پیاده به محل کشف لاشه اعزام شدند.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تلاش ناموفق نیروهای امدادی برای رسیدن به قله جهت انتقال اجساد سانحه سقوط، گفت: به دلیل محدودیت دید بالگرد نمی‌تواند به قله نزدیک شود.

تمامی عملیات زمینی صورت می گیرد

فرماندار دناگفت: آغاز عملیات پایانی روز چهارشنبه از ساعت ۶صبح در منطقه کوه کل آغاز شد.

وی از اعزام ۲۰اکیپ ۴نفره به منطقه برای انتقال اجساد خبر داد و گفت: تمامی نیروهای ستادی در سطح شهرستان در محل حضور دارند و تمامی عملیات زمینی صورت می گیرد.

شرایط جوی نامساعد است

فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات نیز در این زمینه گفت: از ساعت ۶ صبح ۸۰ امدادگر دیگر به صورت پیاده به محل کشف لاشه اعزام شدند.

وی ادامه داد: اجساد کشف شده را به پشت قله انتقال می‌دهیم تا در صورت امکان با بالگرد به پایین منتقل شود.

وی با بیان اینکه شرایط جوی از امروز صبح نامساعد است،تصریح کرد: لاشه هواپیما متلاشی شده و کار جمع آوری اجساد سخت است.

تاکنون امکان اعزام بالگرد به ارتفاعات دنا میسر نشده است

پوران فرد رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه نیروهای امداد و نجات پیاده از نخستین ساعات صبح امروز به این منطقه اعزام شدند، گفت: به علت وضعیت نامساعد هوا تاکنون امکان اعزام بالگرد به ارتفاعات دنا میسر نشده است.

تیم تکاوران ارتش در حال جست وجوی اجساد هستند

مدیر کل مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد گفت: 60 تیم امداد و نجات پیاده که 24 تیم آن مربوط به سپاه فتح است در دامنه های دنا در حال حرکت هستند.

وی ادامه داد: با توجه به وضع جوی هوا و سخت گذر بودن بیش از 8 کیلومتر از این مسیر، حرکت گروه های پیاده را کند کرده است.

وی تصریح کرد: تیم تکاوران ارتش با حضور در کنار لاشه هواپیما در حال جست وجوی اجساد هستند که با توجه به وزش باد و بوران کار در این منطقه به سختی در حال انجام است.

انتقال ۷ پیکر به پایین کوه
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۱:۵۳

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت:  یکی از تیم‌های امدادی در حال انتقال ۷ پیکر به پایین کوه هستند.

آغاز بارش برف در محل سقوط
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۰:۲۴

رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:هم اکنون در محل سقوط هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج در سی سخت و ارتفاعات کوه دنا بارش برف، کولاک و باد شدید شروع شده است.

ولی بهره مند در خصوص وضعیت هوای منطقه در روز پنجشنبه، سوم اسفند اظهارکرد: پیش بینی می‌شود بارش باران را در محل سقوط هواپیما داشته باشیم.

رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در رابطه با وضعیت هوای روز جمعه، چهارم اسفند بیان کرد: در این روز احتمال بارش وجود دارد. در مجموع براساس نقشه های هواشناسی از امروز تا سه شنبه هفته آینده به تناوب بارش برف و باران خواهیم داشت.

نمونه گیری ژنتیک از 53 خانواده جانباختگان
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۹:۵۲

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 40 کارشناس ماهر پزشکی قانونی استان آماده آغاز کار احراز هویت جانباختگان هستند.

کامروز امینی افزود: مرحله اول نمونه گیری ژنتیک از 53 خانواده جانباختگان سقوط هواپیمای تهران یاسوج انجام شده است.

وی بیان کرد: مرحله نخست نمونه گیری ژنتیک 15 خانواده در استان کهگیلویه وبویراحمد، 29 خانواده در تهران، 5 مازندران، یک کرمانشاه، یک لرستان، یک اصفهان و یک کرمان صورت گرفته است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: پس از انتقال پیکر جانباختگان به پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد، کار احراز هویت و تعیین علت مرگ آغاز خواهد شد.

احتمال انتقال پیکرها تا 10 ساعت دیگر
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۹:۳۸

نماینده مجلس گفت: جعبعه سیاه هنوز پیدا نشده و در اولویت ما هم نیست در حال حاضر اولویت با انتقال اجساد است و بعد از این مرحله به سراغ جعبه سیاه خواهیم رفت.

نماینده مردم دنا گفت: به نظر می‌رسد کمتر از 10 ساعت دیگر به شرط اینکه شرایط جوی اجازه دهد اجساد منتقل خواهد شد.

غلام محمد زارعی نماینده مردم دنا با بیان اینکه ساعت 12 شب گذشته ستاد بحران در منطقه سی سخت نزدیک‌ترین نقطه به محل سقوط هواپیما تشکیل شد،به ایلنا گفت: در این ستاد تقسیم وظایف صورت گرفت و 20 تیم 4 نفره عازم منطقه شدند.

وی تصریح کرد: قرار بر این است که هر تیم 4 نفره حامل انتقال یک پیکر از سرنشینان باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی انتقال اجساد به پایان می‌رسد، اظهار داشت: مسیر جدیدی شناسایی شده که حداقل زمان صعود به نقطه سقوط 5 ساعت است اما برگشت از ان با توجه به شیب مسیر کمتر می‌شود.

زارعی ادامه داد: به نظر می‌رسد کمتر از 10 ساعت دیگر به شرط اینکه شرایط جوی اجازه دهد اجساد منتقل خواهد شد.

وی گفت: اجساد پراکنده نیستند و در یک نقطه متمرکز شده‌اند اما مشکل اصلی این است که یخ بسته‌اند.

نماینده مردم دنا گفت: هنوز هیچ اطلاعات جدیدی از تعداد اجسادی که یافت شده‌اند نداریم چرا که موبایل امدادگران به دلیل سرمای شدید از کار افتاده است بنابراین باید بیسیم‌های ارتش فعال شود که اقدامات در حال انجام است.

وی تاکید کرد: جعبعه سیاه هنوز پیدا نشده و در اولویت ما هم نیست در حال حاضر اولویت با انتقال اجساد است و بعد از این مرحله به سراغ جعبه سیاه خواهیم رفت.

وضعیت نامساعد جوی
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۹:۳۷

کریمی فرمانده میدان هلال احمر: وضعیت نامساعد جوی و ناپایداری در ارتفاعات دنا ادامه عملیات انتقال پیکرهای جان باختگان حادثه سقوط هواپیما را سخت کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: