کد خبر: ۷۵۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
تعداد بازدید: ۱۹۴
پس از ارائه طرح حمله به عراق توسط پاول در آن روز سرد، من به این فکر کردم که ما دقیقا چه اقداماتی را برای کنترل تروریسم انجام دادیم . من فکر می کردم هر روشی را آزموده ایم و اقدامات ما ناکافی بوده اند . با وجود تلاش های متعدد پاول ، جامعه جهانی از طرح جنگ علیه عراق دفاع نکرد . اما نظرسنجی ها طی آن روز و هفته نشان داد که بسیاری از آمریکایی ها با شنیدن نطق پاول متقاعد شده اند که گزینه نظامی کارکردی مثبت خواهد داشت .درواقع همراهی مردم آمریکا با پاول بیش از هر عضو دیگری از کابینه ایالات متحده بود .
این روزها به یاد دوران بوش و پاول می افتم؛ این بار تهدیدها ایران را هدف گرفته است / اقدامات نیکی هیلی کپی برابر اصل پاول است؛ این دستورالعمل اشتباهی است / چالش حمله به ایران 10 تا 15 بار مخرب تر از جنگ با عراق خواهد بودلارنس ویلکرسون، سرهنگ بازنشسته ارتش امریکا و رئیس دفتر کالین پاول وزیر خارجه امریکا در طول سال های 2002 تا 2005 با انتشار مقاله ای در نیویورک تایمز نسبت به هرگونه تلاش امریکا برای حمله به ایران هشدار داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب »، در این مقاله می خوانیم؛ درست 15 سال پیش در چنین روزهایی بود که کالین پاول وزیر امور خارجه وقت ایالات متحده ، با حضور در سازمان ملل از فواید جنگ پیشگیرانه با عراق سخن می گفت و از مواضع جنگ طلبانه بوش دفاع می کرد . وی به عنوان مقام ارشد ما ، تلاش می کرد برای ما روشن کند ، جنگ تنها انتخاب و گزینه موجود است . خوب به خاطر دارم که  پاول می گفت "ما با یک رژیم جاه طلب مواجه هستیم که در تلاش است بر منطقه سلطه گری کند . ما با کمک این جنگ از گسترش سلاح های کشتار جمعی و البته افزایش تروریسم در منطقه جلوگیری خواهیم کرد . در حال حاضر عراق تبدیل به جایگاهی برای تروریست ها شده و اگر ما وارد عمل نشویم به زودی تروریست ها برای جنگ با ما وارد عمل می شوند . "

پس از ارائه طرح حمله به عراق توسط پاول در آن روز سرد، من  به این فکر کردم که ما دقیقا چه اقداماتی را برای کنترل تروریسم انجام دادیم . من فکر می کردم هر روشی را آزموده ایم و اقدامات ما ناکافی بوده اند . با وجود تلاش های متعدد پاول ، جامعه جهانی از طرح جنگ علیه عراق دفاع نکرد . اما نظرسنجی ها طی آن روز و هفته نشان داد که بسیاری از آمریکایی ها با شنیدن نطق پاول متقاعد شده اند که گزینه نظامی کارکردی مثبت خواهد داشت .درواقع همراهی مردم آمریکا با پاول بیش از هر عضو دیگری از کابینه ایالات متحده بود .

 بنابراین به جرات می توان گفت پاول نقشی جدی و پررنگ در کابینه جورج دبلیو بوش برای ارائه دستور جنگ ایفا کرد و واگن حمله جنگی بدون تلاش های دو ساله وزیر امور خارجه به راه نمی افتاد.این تلاش ها در نهایت منجر به جنگ انتخابی با عراق شد . جنگی که نه تنها منجر به تلفات فاجعه باری برای منطقه و ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده شد، بلکه اوضاع تمام خاورمیانه را بی ثبات و تنش زا کرد .

ویلکرسون در ادامه می گوید : تمام این ها را برای یاداوری این موضوع گفتم که فراموش نکنیم این روزها ترامپ دقیقا از همان دستورالعمل های اشتباهی پیروی می کند که روزی جورج دبلیو بوش را به ورطه جنگ و تهدیدهای نظامی کشاند . تهدید هایی که این بار ایران را نشانه گرفته اند .

درست یک ماه پیش بود که  نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، گفت "   دولت شاهد این واقعیت غیرقابل انکار است  که ایران با قطعنامه های شورای امنیت در مورد برنامه های موشکی بالستیک خود و یمن موافق نیست."

به نظر می رسد خانم هیلی، درست مانند پاول،  با ارائه تصاویر ماهواره ای و سایر شواهد فیزیکی در تلاش است تا صحیح بودن جنگ و حمله نظامی را اثبات کند . شگفت آور است که درست همانطور که  پاول در سال 2003 در مورد سلاح های کشتار جمعی عراق سخنرانی می کرد ،روش های دولت ترامپ نیز مسیری مشابه را طی می کند . درواقع این درست برای من مثل یک کپی برابر اصل بود. تشابه شدید اظهارت خانم هیلی و آقای پاول خیره کننده بود .

اما موضوع این است که این بار جنگ گزینه مناسبی نیست ، چرا که صحبت بر سر کشوری با 80 میلیون جمعیت و شرایط استراتژیک ویژه است . بنابراین چالش مقابله با ایران بسیار خطرناک تر و حتی 10 تا 15 بار مخرب تر از جنگ با عراق خواهد بود .

نگاهی به استراتژی های تیم امنیت ملی دولت بوش نشان می دهد ، شرایط اسف بار است ، برای مثال در یک بیانیه شورای امنیت که اخیرا منتشر شده ،آمده است : "هر چه ما بیشتر تهدیدهای  کشورهایی را که در مظن تولید سلاح های کشتار جمعی هستند نادیده بگیریم ، احتمال حادتر شدن این تهدید ها نیز افزایش می یابد . "

این نوع استراتژی، ایران را  به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدهایی که آمریکا با آن مواجه است، مطرح می کند. همانطور که  در دوران ریاست جمهوری بوش ، وی در خصوص عراق و صدام اظهاراتی مشابه را مطرح می کرد .

اما دولت آمریکا و به ویژه ترامپ باید به این موضوع دقت کنند که وارد جنگ شدن با ایران مساوی است با چالشی بزرگ تر با چین، روسیه و کره شمالی . حتی دولت ترامپ تلاش کرده تا اسنادی جعلی در خصوص ارتباط ایران با بن دلان یا القاعده منتشر کند ، اسنادی که هنوز توسط هیچ خبرگزاری رسمی تایید نشده است . این درست مشابه با اقداماتی است که بین سال های 2002 تا 2003 توسط معاون رئیس جمهور آمریکا انجام می شد تا رابطه صدام حسین با القاعده را به تصویر بکشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
آمریکا ازسال 2003 تاکنون در افغانستان به دنبال منافع اقتصادی است، نه مبارزه با تروریسم
آمریکا ازسال 2003 تاکنون در افغانستان به دنبال منافع
اقتصادی است، نه مبارزه با طالبان
آمریکا ازسال 2003 تاکنون در افغانستان ومنطقه به دنبال منافع اقتصادی است، نه مبارزه با القاعده
آمریکا ازسال 2011 تاکنون در سوریه وعراق به دنبال منافع اقتصادی است، نه مبارزه با داعش
آمریکا در منطقه به دنبال منافع اقتصادی است، نه مبارزه با تروریسم، القاعده و داعش
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
شورای امنیت جنایات وحشیانه ائتلاف آمریکا در سوریه را متوقف کند
وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه به سازمان ملل و شورای امنیت اقدام فوری برای توقف جنایات وحشیانه ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا در این کشور را خواستار شد.
تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
شورای امنیت جنایات وحشیانه ائتلاف آمریکا در سوریه را وزارت خارجه سوریه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت درباره تداوم جنایات ائتلاف آمریکا در سوریه نامه فرستاد. دمشق تأکید کرد که ائتلاف آمریکا به جنایت و تجاوز به حاکمیت ارضی سوریه و افراد غیر نظامی بی گناه ادامه میدهد. وزارت خارجه سوریه بار دیگر از شورای امنیت خواست که برای توقف جنایات وحشیانه و نقض حقوق بین الملل و بشر توسط ائتلاف آمریکا اقدامات فوری را اتخاذ کند. در همین راستا، وزارت خارجه سوریه چندی پیش از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا آمریکا و کشورهای عضو «ائتلاف بین المللی ضد داعش» را به دلیل کشتار غیر نظامیان سوریه و بمباران زیر ساختهای این کشور مجازات کند. وزارت خارجه سوریه اعلام کرده بود که ائتلاف آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریسم، علیه غیرنظامیان سوری مرتکب جنایت میشود و بیمارستان ها، مدارس، پلها و سدها را هدف قرار میدهد. وزارت خارجه سوریه تصریح کرد که ائتلاف بین المللی ضد داعش با کسانی که علیه تروریسم میجنگند، هدف قرار میدهد. درپاسخ به وزارت خارجه سوریه
درپاسخ به دیوان کیفری بین المللی خیانتکارضد کل بشریت
درپاسخ به رئیس بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسح به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به رئیس شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به دبیرکل سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به نماینده نجس وحشی، بی ادب، فرهنگ و بی شخصیت آمریکا درسازمان ملل متحد خیانتکار شورای امنیت سازمان ملل متحد درمدت 7 سال است شریک جنایات آمریکا درسوریه است.
آمریکا با حمایت شورای امنیت سازمان ملل متحد درسوریه جنایت میکند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد خودش عامل اصلی جنگ درسوریه است.
جنایات وحشیانه ائتلاف آمریکا در سوریه ازسوی سازمانهای بین المللی مورد حمایت قرارمی گیرد.
جنایات وحشیانه ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا ازسوی مدعیان دروغین حقوق بشرمورد حمایت قرارمی گیرد.
سازمانهای بین المللی درجنایتهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا هستند. تمام جنایات وحشیانه ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا به خاطربی قانونی، بی عدالتی، بی نظمی وخیانتهای تمام سازمانهای بین المللی است.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا فرقی با داعش ندارد.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا هیچ تفاوتی با گروههای تروریستی دیگرندارد..
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا ثابت که حامی تروریسم است. ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا ثابت کرد که حامی داعش است.
داعش وائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا یکی هستند.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا و تمام سازمانهای بین المللی همچنان حامی تروریسم هستند. سازمانهای بین المللی درباره جنایات وحشیانه ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا کاری ازدستشان برنمی آید.
دربرابرجنایات وحشیانه ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا سکوت نمیکنیم.
نهادهای بین المللی ازجنایات وحشیانه ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا حمایت میکنند.
برای اثبات کمک ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا به داعش و دیگرگروههای تروریستی اسناد زیادی وجود دارد.
دربرابراشغالگری ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا سکوت نمیکنیم.
چرا کسی جنایات وحشیانه تجاوز نظامی ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا به سوریه را محکوم نکرد؟
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا مانند رژیم صهیونیستی هیچگاه به قوانین بین المللی احترامی نمیگذارد.
حمایت ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا ازداعش ادامه دارد. ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا منبع اصلی تروریسم بین المللی است.
ارتباط ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا با داعش آشکاراست. مردم دنیا ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا را محکوم میکند اما شورای امنیت سازمان ملل متحد بی شرمانه ازجنایات وحشیانه ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا حمایت میکند!
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا مرتکب جنایت جنگی درسوریه شده است. ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا مقصر اصلی طولانی شدن جنگ درسوریه است.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا مدعی مبارزه تروریسم است ولی درحقیقت ازتروریسم حمایت میکند.
.ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا مدعی مبارزه داعش است ولی درحقیقت ازداعش حمایت میکند.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا درمدت سه سال است به دروغ شعار مبارزه با تروریسم، داعش و دیگرگروههای تروریستی سرمی دهند. ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا درسوریه ازتروریستها حمایت میکنند. جنایات وحشیانه ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا به ارتش سوریه موجب تقویت موضع تروریستهای سوریه شده است.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا فقط امنیت تروریسم و تروریستهای داعش تامین میکنند. حمله جنگند ههای ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا به دیرالزور عمدی و هماهنگی داعش بود.
قدرت گرفتن داعش درسوریه وعراق با کمک ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا بوده است. ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا دوباره به کمک داعش آمد.
حمایت ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا ازتروریستهای داعش و تکفیریها صدای مردم دنیا را درآورد.
جنایات وحشیانه ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا آبروی مدعیان حقوق بشربرده است. جنایات وحشیانه ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا آبروی سازمانهای بین المللی برده است.
جنایات وحشیانه ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا آبروی مدعیان دفاع از حقوق بشربرده است.
دوستان ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا حامی داعش هستند.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا بسیارخطرناک ترازداعش است.
دست ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا درسوریه وعراق درحمایت ازداعش روشده است.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا ازتکفریها بدتراست.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا با داعش مهربان است.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا با داعش ارتباط دارد.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا به علت جنایات جنگی درسوریه وعراق باید محاکمه شوند.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا ازداعش حمایت میکنند.
جنایات وحشیانه ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا برای حمایت ازداعش است. ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا ازداعش حمایت نظامی کنند. ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا که حقوق بشر را رعایت نمیکنند.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا احترامی برای زندگی بشری قائل نیست.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا به دنبال جنگ با تروریسم نیست وفقط به دنبال منافع خودش است. ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا به دنبال جنگ با داعش نیست وفقط به دنبال منافع خودش است.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا داعش را مدیریت میکند.
تمام سازمانهای بین المللی ازکمک ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا به داعش و تروریستهای سوریه آگاه است.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا نیروی هوایی داعش درعراق وسوریه است. ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا نیروی هوایی القاعده، داعش و جبهه النصره شده است.
جنایات وحشیانه ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا نفرت مردم دنیا ازائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا را افزایش میدهد. ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا حامی تروریسم است.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا درحال کمک داعش است.
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا تروریست پروراست!
ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا یک دروغگوست و دروغهای زیادی گفته است.
جنایات وحشیانه ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا روی اسرائیل را سفید کرده است.
جنایات وحشیانه ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا با بمباران وحشیانه مردم سوریه وعراق روی اسرائیل را سفید کرد. ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا متهم به حمایت ازداعش درعراق وسوریه است. ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا قوانین بین المللی را زیرپا گذاشت است.


حضورغیرقانونی نیروهای آمریکایی درخاک سوریه، عراق، افغانستان و...
حضورغیرقانونی نیروهای فرانسوی درخاک سوریه، عراق، افغانستان و...
مسابقه آدمکشی بین آمریکا وفرانسه درمنطقه خاورمیانه!
آمریکا مقصرحمله شیمایی سوریه است.
آمریکا مقصرحمله شیمایی سوریه است.
تروریست ها مورد حمایت آمریکا وهم پیمانانش حمله شیمیایی ادلب سوریه را انجام دادند.
هرگونه مداخله آمریکا وهم پیمانانش درسوریه غیرقانونی است وهم خلاف قوانین بین الملل، خلاف حقوق بین الملل و خلاف حقوق بشراست و ازنظر حقوقی بین المللی مجرم شناخته می شود ولی آمریکا وهم پیمانانش درک نمی کنند و تاکنون نمی فهمند.
اقدام اخیرآمریکا درسوریه نشان دهنده شکست سیاست های کاخ سفید درمنطقه است.
ملت های بیدار درمقابل جنایت ها، خیانت های، دخالت های، مداخله گری و تجاوزهای آمریکایی ها، کشورهای اروپایی سعودی ها، صهیونیست ها وتروریست ها مورد حمایت آمریکا وهم پیمانانش ساکت نخواهند نشست.
آمریکا جنایتکارشماره یک دروغ می گوید درپی مبارزه با تروریسم است.
آمریکا جنایتکارشماره یک دروغ می گوید درپی مبارزه با القاعده است.
آمریکا جنایتکارشماره یک دروغ می گوید درپی مبارزه با طالبان است.
آمریکا جنایتکارشماره یک دروغ می گوید درپی مبارزه با داعش است.
آمریکا جنایتکارشماره یک دروغ می گوید درپی مبارزه با گروه های تروریستی است.
پشتیبانی هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا ازتروریست های داعش و دیگرگروه های تروریستی درمرز سوریه وعراق.
جنایت های ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا کمترازداعش نیست.
ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا درسوریه وعراق غیرقانونی است.
انتقاد ازسکوت 3 ساله جامعه جهانی دربرابر جنایات وحشیانه و تجاوز وحشیانه ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا علیه ملت سوریه وعراق شرم آوراست.
اسناد پشتیبانی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا ازداعش را دراختیارداریم.



اسناد پشتیبانی، کمک و حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه وآلمان ازتجاوز صدام درمدت هشت جنگ تحمیلی را دراختیارداریم.

متهم کردن ایران نقض حقوق بشر و... ازسوی آمریکا وهم پیمانانش درواقع به سرپوش گذاشتن به جنایت ها، خیانت های، دخالت های، مداخله گری و تجاوزهای خودشان ازسال 2003 تاکنون درعراق، افغانستان، پاکستان، لیبی، نوارغزه، فلسطین، لبنان، سوریه، منطقه وجهان است.
آمریکا وهم پیمانانش ازسال 2003 تاکنون درافغانستان، عراق، لیبی ومنطقه خاورمیانه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند.
چرا مدعیان حقوق بشر خیانتکارشماره یک سکوت کرده اند؟
چرا سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک سکوت کرده اند؟
چرا آمریکایی ها جنایتکارشماره یک سکوت کرده اند؟
چرا کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک سکوت کرده اند؟
چرا روحانی، ظریف، مسئولان و نمایندگان مجلس و... دراین زمینه سکوت کرده اند؟
اسناد پشتیبانی، کمک و حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه وآلمان ازتجاوز صدام درمدت هشت جنگ تحمیلی را دراختیارداریم.
بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور رئیس جمهور سابق عراق و ارتش جنایتکارشماره یک عراق با پشتیبانی و حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و کمک مالی چند کشورجنایتکارشماره عربی درسایه سکوت سازمان های بین المللی، نماد حقوق بشرآمریکایی، نماد حقوق بشراروپایی و نماد جنایات مدعیان حقوق بشر!
آمریکا شریک جنایات صدام است.
انگلیس شریک جنایات صدام است.
فرانسه شریک جنایات صدام است.
آلمان شریک جنایات صدام است.
عربستان سعودی شریک جنایات صدام است.
سازمان ملل شریک جنایات صدام است.
شورای امنیت سازمان ملل شریک جنایات صدام است.
شورای حقوق بشرسازمان ملل شریک جنایات صدام است.
سازمان عفوبین الملل شریک جنایات صدام است.


فرانسه جنایتکارشماره یک حق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.

فرانسه 37 ميليارد يورو براي ارتقاي زرادخانه هسته‌اي خود هزينه مي‌کند
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: