کد خبر: ۷۵۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
تعداد بازدید: ۲۹۹
زمین‌لرزه‌ای به بزرگای 5.1 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین، امروز سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.
زلزله 5.1 ریشتری، سرپل ذهاب را لرزاندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: زمین‌لرزه‌ای به بزرگای 5.1 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین، امروز سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت 18:52:07 ثانیه روز شنبه، 16 دی ماه این زمین‌لرزه را ثبت کردند.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داده، 34.46  درجه عرض شمالی و 45.79 درجه عرض شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در 7 کیلومتری سرپل ذهاب، 20 کیلومتری قصر شیرین و 37 کیلومتری گیلانغرب در استان کرمانشاه رخ داده است.
 
۱۶ تیم ارزیاب هلال‌احمر به سرپل ذهاب اعزام شدند

۱۶ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب اعزام شدند.

جمعیت هلال‌احمر در پی زلزله ۵.۱ ریشتری که ساعت ۱۸:۵۲ امروز (شنبه) در عمق ۸ کیلومتری زمین در سرپل ذهاب کرمانشاه رخ داد، اعلام کرد: چهار تیم ارزیاب به روستاهای اطراف سرپل ذهاب اعزام شدند و همچنین ۱۲ تیم ارزیاب نیز در حال گشت‌زنی در منطقه سرپل ذهاب هستند. 
 
اعلام جزئیات زلزله "سرپل‌ذهاب"/ثبت زلزله امشب از 3 ایستگاه شتابنگاری

رییس شبکه شتاب‌نگاری کشور با اشاره به جزئیات زلزله امشب سرپل ذهاب اعلام کرد: بر اساس داده‌های ایستگاه شتابنگار سرپل ذهاب این زلزله دارای شتاب بالایی بوده است.

اسماعیل فرزانگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به زلزله 5.1 ریشتر امشب سرپل ذهاب افزود: این زلزله از ایستگاه شتاب نگاری قصر شیرین به ثبت رسیده است که شتاب آن 24 سانتی‌متر بر مجذور ثانیه بوده است.

وی با اشاره به اطلاعات ثبت شده در ایستگاه شتابنگاری سرپل ذهاب، خاطر نشان کرد: شتاب ثبت شده در این ایستگاه 228 سانتی متر بر مجذور ثانیه است که نشان از شتاب بالای این زمین‌لرزه دارد.

رییس شبکه شتابنگاری کشور زلزله 5.1 ریشتری امشب سر پل ذهاب را از پس لرزه‌های زلزله 7.3 ریشتری آبان ماه دانست و ادامه داد: این زلزله جزو زلزله‌های متوسط به شمار می‌رود که در ایستگاه‌های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصر شیرین به ثبت رسیده است.

فرزانگان با اشاره به اهمیت عمق زمین‌لرزه‌ها، اظهار کرد: هر چه عمق زلزله کم باشد و در ژرفای کمتری رخ دهد، اثر تخریبی احتمالی آن بیشتر خواهد بود و هر چه زلزله در عمق بیشتری رخ دهد، از احتمال تخریب آن کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به عمق زمین‌لرزه‌های ایران، توضیح داد: زلزله‌های کم عمق تا ژرفای 70 کیلومتر، زلزله‌های متوسط از 70 کیلومتر تا 300 کیلومتر و زلزله‌های عمیق از 300 کیلومتر به پایین رخ می‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: