کد خبر: ۷۴۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
تعداد بازدید: ۱۷۵
معاون دادستان کل کشور:
معاون دادستان کل کشور تاکید کرد: دادستان کل از اختیارات خود برای نظارت بر همه دستگاه‌های کشور استفاده و با متخلفان برخورد می‌کند.
دادستان کل کشور از اختیارات خود برای نظارت بر همه دستگاه‌ها استفاده می‌کند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدجواد حشمتی معاون دادستان کل کشور در این دیدار ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت جلال طالبانی بر لزوم مبارزه ایران عراق با گروه‌های تکفیری تاکید کرد و گفت: باید تبادل اطلاعات در زمینه مبارزه با فساد بیشتر شود. ما در ساختار قضایی خود ۲ سازمان توانمند برای نظارت بر حسن اجرای امور داریم؛ یکی سازمان بازرسی کل کشور که به امر نظارت بر حسن اجرای قوانین نظارت دارد که در طول عمر خود خدمات ارزنده‌ای کرده است و دیگری دیوان عدالت اداری است که بر مصوبات ساختار اجرایی نظارت و شکایات را بررسی می‌کند.

وی افزود: تفاوت عمده این دو نهاد این است که سازمان بازرسی بدون نیاز به شکایت، رسیدگی و بازرسی می‌کند اما برای رسیدگی در دیوان عدالت اداری احتیاج به شکایت است. علاوه بر این، دادستانی کل کشور به عنوان مدعی‌العموم تکالیف زیادی بر عهده دارد. به ویژه اختیارات خاصی در قانون آیین دادرسی کیفری به دوش دادستانی کشور گذاشته شده است.

معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه دادستان کل از اختیارات خود برای نظارت بر همه دستگاه‌های کشور استفاده و با متخلفان برخورد می‌کند، گفت: دادستان کل کشور اختیار دارد امور عمومی در سطح داخلی و بین‌المللی را پیگیری کند ما علاوه بر قانون اساسی فرمایشات رهبری را داریم که در حکم قانون است. ایشان در خصوص موارد مختلف به دستگاه‌های مختلف راهنمایی می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: یک عزم جدی برای مقابله با فساد وجود دارد و سازمان بازرسی و دادستانی درصدد مبارزه جدی با فساد هستند به ویژه اینکه مردم بسیار مطالبه‌گر هستند و مسائل را زیر نظر دارند. امیدواریم این تبادل اطلاعات موجب همگرایی کشورها به ویژه کشورهای مسلمان باشد. ان‌شاالله تبادل اطلاعات و تجربیات منشا خیر خواهد شد و لازم می‌دانم تشکر خاص خود را در خصوص ایجاد امنیت و مدیریت و حفاظت در مراسم اربعین به عمل بیاورم.

حشمتی گفت: سال گذشته با رییس قوه‌قضاییه سفری به عراق داشتیم و دادستان‌ها یادداشت تفاهم‌نامه‌هایی امضا کردند، کشورهای اسلامی تمدن قوی دارند و این ظرفیت‌ها می‌تواند مورد استفاده دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و ما می‌توانیم زمینه اجرای این ظرفیت‌ها را فراهم کنیم.

در ادامه قاضی عزت توفیق معاون رییس سازمان بازرسی کل کشور عراق هم در این دیدار اظهار کرد: ما هم  معتقدیم سازمان بازرسی کل کشور در امر پیشگیری می‌تواند به ما کمک کند، یقین دارم تجربیات کشور ایران می‌تواند کمک شایانی به ما کند. قطعا تفاهم‌نامه‌هایی که امضا شده و قدم‌هایی که برمی‌داریم منجر به پیشرفت هایی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: