کد خبر: ۷۴۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
تعداد بازدید: ۳۰۴
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: به نسبت یک دهه گذشته آمار ناشنوایی و کم شنوایی در این استان به شدت کاهش یافته و حتی این آمار به نصف رسیده است.
کاهش شدید آمار ناشنوایی و کم‌شنوایی در استان اردبیل
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، بهزاد ستاری در مراسم گرامی داشت روز ناشنوایان در اردبیل اظهار کرد: دوم تا هشتم مهرماه به نام هفته ناشنوایان نامگذاری شده که ما نیز با توجه به شناسایی 14 هزار و 500 نفر ناشنوا و کم شنوا در استان و معلولان این حوزه که با افت و نقص شنوایی روبرو هستند به 5 هزار ناشنوای مطلق خدمات ارائه می کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، برنامه های پیشگیرانه و آگاهی بخشی به مردم را در این زمینه موثر خواند و افزود: طرح غربالگری شنوایی نوزادان از همان بدو تولد در بیمارستان ها و زایشگاه ها انجام می شود تا با تشخیص به موقع زمینه مداوای کودکان مبتلا به افت شنوایی و یا کم شنوایی برطرف شود.

ستاری، دومین خدمات ارائه شده در این حوزه را کاشت حلزون با همکاری  بهزیستی و با تامین اعتبار مورد نیاز اعلام کرد و گفت: با توجه به هزینه 30 تا 33 میلیون تومانی کاشت حلزون، سازمان بهزیستی با تامین بخشی از منابع اعتباری و تامین منابع از محل صندوق توسعه ملی سعی دارد تا برای کودکان زیر 3 سال طرح کاشت حلزون رایگان را اجرایی کند..

وی به فعالیت چشمگیر هیئت ورزش ناشنوایان اشاره و بیان کرد: ورزشکاران ناشنوای ما در مسابقات جهانی و آسیایی همواره خوش درخشیده و مدال هایی را برای استان کسب کرده اند.

ستاری به اشتغال ناشنوایان و پرداخت تسهیلات برای ناشنوایان بیکار اشاره کرد و افزود: اخیرا در شهرک صنعتی اردبیل کارخانه‌ای افتتاح شده که 6 نفر از این ناشنوایان جذب این واحد تولیدی شده‌اند و این فرصت فراهم شده تا اشتغال 30 نفر دیگر ادامه فراهم شود.

وی بیان کرد: ما با پرداخت تسهیلات، پرداخت بیمه ناشنوایان مشغول به کار شده و پرداخت بخشی از حقوق آنها، کارآفرینان را مورد حمایت قرار داده و حتی آماده پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آنها هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: