کد خبر: ۷۳۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
تعداد بازدید: ۲۷۳
هشدار دبیر کمیسیون شورای عالی بانک‌های خراسان رضوی؛
دبیر کمیسیون شورای عالی بانک‌های خراسان رضوی با اشاره به ارسال برخی پیامک‌ها با مضامین برنده شدن افراد در قرعه‌کشی‌ها و مسابقات و... تاکید کرد: شهروندان پیش از هرگونه اقدامی حتما صحت این پیامک‌ها را از بانک ذی‌حساب دریافت نمایند.
پیامک‌های دروغین را باور نکنیدبه گزارش خبرداغ ، محمود منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کلاهبرداری‌های اخیر از شهروندان کاربر سیستم بانکی خاطرنشان کرد: اخیرا در پرونده‌های متعدد مشاهده می‌شود که افراد کلاهبردار حرفه‌ای و دارای مهارت از فضای مجازی و آگاه به تراکنش‌ها و فعالیت‌های بانکی تحت عناوین رادیو قرآن، بانک‌ها، سازمان‌ حج و زیارت، همراه اول و ایرانسل و... با وعده برنده شدن یک جایزه یا مسایل دیگر تماس تلفنی با افراد ناآگاه  گرفته‌اند.

وی افزود: این افراد در تماس‌های خود اعلام می‌کنند که افرادی که به آن‌ها پیامک داده شده برنده یک جایزه یا برنده حج و...‌ شده‌اند. باید جهت هماهنگی و واریز وجوه به بانک مراجعه و حساب خود را کنترل کنند و به این وسیله مخاطب را پای عابر بانک‌ها کشانده و پس از گرفتن شماره‌های حساب بانکی و میزان موجودی، موجب خالی شدن حساب اشخاص و کلاهبرداری‌های متعدد شده‌اند.

منصوری خاطرنشان کرد: این امر موجب وقوع جرم و ازیاد و تراکم بیش از حد پرونده‌ها در محاکم قضایی را فراهم آورده و زحمات و مخارج زیادی به دستگاه‌های قضایی تحمیل کرده است.

دبیر کمیسیون شورای عالی بانک‌های خراسان رضوی اظهار کرد: برای جلوگیری از هر گونه بروز سوءاستفاده از این طریق و حفظ حقوق شهروندی و تامین امنیت اقتصادی پیشنهاد می‌شود از طریق بانک‌ها در هنگام افتتاح حساب و تحویل کارت‌های عابر بانک‌ به مردم اطلاع‌رسانی کنند که تماس‌هایی از این دست که برقرار می‌شود را بررسی کنند و آگاهانه از دیگران پرس‌وجو نمایند و یا از شعبه بانکی خود بپرسند که اگر چنین امری صحت دارد آن را پیگیری نمایند در غیر این صورت به هیچ عنوان به عابربانک مراجعه نکرده و مشخصات شناسنامه‌ای خود را به هیچ عنوان ارایه ندهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: