کد خبر: ۷۳۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
تعداد بازدید: ۳۴۶
مدیر دفتر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان فارس گفت: فارس در تعداد زندانیان جرائم غیر عمد رتبه اول کشور را دارد.
کدام استان بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد را دارد؟
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا،اصغر تراب‌پور چهارشنبه 15 شهریور در جمع خبرنگاران گفت: تعداد کل زندانیان جرائم غیرعمد استان فارس یک هزار و 284 نفر است که 922 نفر از آنان زندانی جرایم مالی و 52 نفر از آنان زن هستند.

وی با بیان این‌که به مناسبت عید غدیر زمینه آزادی 155 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های فارس فراهم شده است، گفت: بدهی این زندانیان بالغ بر 7 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده که با همکاری کمیته صلح و سازش ستاد دیه حدود 4 میلیون و 900 هزار تومان از طلبکاران تخفیف گرفته‌ شده است.

تراب‌پور گفت: این زندانیان با پرداخت حدود 2 میلیارد تومان از زندان رها خواهند شد که 25 درصد از کل این مبلغ توسط خیرین تامین و پرداخت شده است.

او با بیان این‌که در پنج ماه اول امسال ۴۰۵ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های فارس آزاد شده‌اند، گفت: کل مبلغ پرداخت شده برای این زندانیان 32 میلیارد تومان بوده است.

تراب‌پور با بیان این‌که آزادی زنان زندانی برای ستاد دیه اولویت دارد، گفت: سال گذشته 13 زن زندانی با کمک خیرین و نیکوکاران از زنان رها شدند و امسال در پنج ماه اول این تعداد به 30 زندانی رسیده است.

وی با بیان این‌که ورود اکثر زندانیان زن به دلیل جرائم مربوط به حوادث رانندگی بوده است، گفت: آمار ورودی زنان به زندان‌های فارس امسال به نسبت سال گذشته 45 درصد کاهش داشته است.

تراب‌پور با بیان این‌که در پنج ماه گذشته 110 زندانی به دلیل ارتکاب جرائم مالی غیرعمد وارد زندان شده‌اند، گفت: امسال ۳۴۱ نفر محکوم مهریه به تعداد زندانیان فارس اضافه شده که این آمار از تهران هم بیشتر است.

 او گفت: از ابتدای شکل‌گیری ستاد دیه تاکنون 7 هزار و 900 زندانی با کمک و ورود این ستاد از زندان‌های فارس آزاده شده‌اند که 500 نفر از آنان زن بوده‌اند.

تراب‌پور ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال زمینه آزادی هزار زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های فارس فراهم‌ شود و گفت: درخواست ستاد دیه از رسانه‌ها این است که موضوع زندانیان عمد و غیرعمد و تفاوت‌های آن را برای مردم روشن کرده و تاکید کنند که ستاد دیه در ارتباط با زندانیان جرائم عمد هیچ‌گونه ورودی نداشته و ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: