کد خبر: ۷۲۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
تعداد بازدید: ۲۴۴
آتش سوزی در یک ساختمان در استان نجران عربستان سعودی 11 تن را به کام مرگ برد و 6 مجروح برجای گذاشت.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه در گزارشی از ریاض به نقل از یک مقام پدافند شهری ، کشته و زخمی های این حادثه را از ساکنان ساختمانی در مرکز استان نجران معرفی کرد که عمدتا از مهاجران بنگلادشی و هندی هستند.

این مقام سعودی در صفحه توئیتر خود نوشته است، اگرچه ماموران آتشنشانی بلافاصله بعد از بروز حریق در محل حادثه حاضر و موفق به ادفاع آن شدند، اما عدم وجود پنجره و دریچه تهویه هوا در این ساختمان موجب شد تعدادی از ساکنان براثر تنگی نفس جان خود را از دست بدهند.

آتش‌سوزی در عربستان/17 کشته و مجروح+عکس

آخرین سرشماری رسمی کشور عربستان در سال 2015 حاکی است که این کشور بطور متوسط میزبان 9 میلیون کارگر خارجی است که عمدتا از شبه قاره هند، جنوب و جنوب شرق آسیا هستند.

گروه های حقوق بشری چند سالی است که از سعودی و دیگر کشورهای عربی منطقه می خواهند از قوانین و مقررات خاص کارگری این کشورها، موسوم به 'کفله' دست بکشند، قوانینی که حقوق اولیه کارگران را به شدت نادیده می گیرد.

براساس این گزارش، طبق این قانون و بر اساس یک قرارداد مکتوب کارگران مهاجر به هیچ وجه پس از ورود به خاک عربستان حق ندارند این کشور را ترک کرده و یا بدون اجازه کتبی کارفرمای اولیه شغل خود را تغییر دهند؛ این درحالی است که کارفرمایان گذرنامه و اسناد سفر و مهاجرت آنها را نزد خود مصادره می کنند.

آتش‌سوزی در عربستان/17 کشته و مجروح+عکس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: