کد خبر: ۷۲۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
تعداد بازدید: ۳۵۹
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در نوار شمالی خبر داد و با اشاره به وضعیت جوی تهران در روز آینده گفت: تهران در روز سه‌شنبه (۲۰ تیرماه)، کمی ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و باد با حداکثر و حداقل دمای ۳۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.
کاهش دما در تهران/ بارش باران در نواحی ساحلیاحد وظیفه با اشاره به وضعیت جوی کشور طی امروز گفت: بر اساس بررسی وتحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، ابرناکی و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود همچنین در ارتفاعات شمال سمنان، جنوب گلستان و مناطقی از خراسان شمالی در ساعت بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد که رگبار باران در ارتفاعات شمال سمنان و جنوب گلستان شدت بیشتری دارد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، وی در ادامه گفت: بعدازظهر روز سه‌شنبه در شمال سمنان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که بارش در گلستان، ارتفاعات شمال سمنان و مناطقی از خراسان شمالی شدت بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: در روز چهارشنبه (۲۱ تیرماه) با تقویت جریان‌های شمالی، دمای هوا در نوارشمالی به طور محسوسی خنک می‌شود و در استان‌های ساحلی دریای خزر ابری و در برخی مناطق بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

وظیفه گفت: طی سه روز آینده به‌ دلیل تقویت جریان‌های مرطوب جنوبی، در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و سواحل شرقی دریای عمان مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: درسه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. در برخی نقاط به‌ویژه در زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود. از بعدازظهر سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه با افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی سمنان، بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، البرز، قزوین و جنوب تهران پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. ضمن اینکه بعدازظهر سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه در مناطقی از استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر گاهی وزش باد شدید و گرد وخاک رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد هوای تهران در روز چهارشنبه (۲۱ تیرماه) گفت: آسمان تهران در این روز نیمه ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر، در بعضی ساعات رگبار،رعد و برق و وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای ۳۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با مقایسه گرمترین و خنکترین شهرهای کشور گفت: روز آینده بیشینه و کمینه دما در شهر اهواز به عنوان گرمترین شهر بین ۵۱ و ۳۲ درجه سانتیگراد خواهد بود این درحالیست که اردبیل به عنوان خنک‌ترین شهر دمایی بین ۲۱ و ۱۳ درجه سانتیگراد را تجربه می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: