کد خبر: ۷۲۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
تعداد بازدید: ۲۷۴
یک وکیل دادگستری و عضو پویش مردمی تامین دیه پرونده دو نفر از محکومان به قصاص نفس در مشهد در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه خواستار تعویق اجرای حکم و اعطای مهلت مناسب برای تامین و پرداخت دیه شد.
نامه به رییس قوه قضاییه درباره ۲ محکوم به قصاص نفسبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، متن نامه حسین احمدی نیاز خطاب به آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه به شرح زیر است:

«باسمه تعالی

ریاست محترم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران

با سلام و دعای خیر

احتراما با استحضار می‌رساند حسب اوراق کلاسه پرونده شماره ٢٨-١٥٨ /٨٦ شعبه ٢٨ دیوان عالی کشور و دادنامه شماره ٦١/٢١١٦ مورخ ١٣٨٥/١٢/١٦ شعبه هفتم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی، آقایان رسول رمضان‌پور فرزند علیرضا و سعید رمضان‌پور فرزند غلامرضا به علت شرکت در ارتکاب به قتل عمد، محکوم به قصاص نفس شده‌اند.

اکنون ١٢ سال از آن روز تلخ می گذرد و افراد مذکور در زندان وکیل آباد مشهد محبوس و به لحاظ قطعیت دادنامه صدر الاشاره منتظر اجرای حکم هستند. در حال حاضر با عنایت به اینکه نوع دوستی، انسانیت و رافت در فرهنگ و رفتار شهروندان ایرانی همواره وجود دارد، اولیای دم با مهربانی کامل و با گذشت از حق قصاص، حاضر به دریافت دیه شده اند، اما با توجه به اینکه از یک سو خانواده محکومین مذکور، توان تامین دیه و پرداخت آن را ندارند و از دیگر سو پویش مردمی برای تامین این مبلغ دیه در بین مردم و خیران شریف تشکیل شده و تا کنون صرفا ٦٦ میلیون تومان کسری مبلغ دیه مذکور وجود دارد که یحتمل در آینده ای قریب با همیاری شهروندان و خیران و ... تهیه خواهد شد، لذا استدعای صدور دستور شایسته جهت تعویق اجرای حکم و اعطای مهلت زمان مناسب برای تامین و پرداخت دیه مذکور را دارد که چنین مهلتی موجب تامین دیه و النهایه نجات این دو جوان از چوبه دار خواهد شد.

بلاشک اقدام نیک اولیای دم در گذشت از حق قصاص، ارزشمند و قابل تقدیر بوده و موجب نجات جان دو انسان دیگر شده و موجب ترویج فرهنگ گذشت و بخشش شده که امیدواریم در سایر چنین مواردی نیز اولیای دم با گذشت از حق قصاص، حق حیات را به چنین محکومانی اهدا و مانع گرفتن جان انسانها شویم که این امر پسندیده خلق و خالق خواهد بود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: