کد خبر: ۷۲۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱
تعداد بازدید: ۲۶۲
فرماندار شهرستان لنده از مهار و خاموش شدن سه فقره آتش سوزی جنگلها و مراتع در این شهرستان خبرداد.
مهار آتش‌سوزی در جنگلهای به گزارش خبرداغ ، دارا کریمی نژاد در گفتوگو با ایسنا افزود: این آتش سوزی‌ها با همکاری و کمک نیروهای مردمی، ادارات و سازمانهای شهرستان با حداقل امکانات مهار و خاموش شد.

وی بیان کرد: آتش سوزی منطقه "آبلش" به علت آتش زدن باقی مانده مزارع از سوی کشاورزان بود که  مهار و خاموش شد.

آتش سوزی " آب بهاره" پس از سه روز مهار شد

فرماندار شهرستان لنده خاطرنشان کرد: آتش سوزی منطقه" آب بهاره" که بین دو استان خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد بود با همکاری نیروهای منابع طبیعی بخش تشان و شهرستان بهبهان خوزستان، شهرستانهای بهمئی و لنده و نیروهای ادارات و سازمانها، دهیاران، نیروهای مردمی، تشکلهای مردم نهاد و بخشداران پس از سه روز ظهر امروز مهار و خاموش شد.

کریمی نژاد تصریح کرد: مدیرکل و فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان شخصا در منطقه حاضر و اقدام به خاموس کردن آتش کردند.

وی ادامه داد: یک فقره آتش سوزی دیگر در منطقه" بیشه" شهرستان دیروز رخ داد که با تلاش نیروهای مردمی و ادارات صبح امروز مهار و خاموش شد.

برای مقابله با آتش سوزی‌ها به امکانات و بالگرد نیاز داریم

فرماندار شهرستان لنده عنوان کرد: شهرستان لنده هیچ امکانات و تجهیزاتی برای مهار و خاموش کردن آتش سوزیها ندارد بجز اینکه نیروهای مردمی و ادارات و سازمانها  با امکانات اولیه و معمولی اقدام به خاموش کردن آتش سوزی ها می کنند.

کریمی نژاد در خصوص علت آتش سوزی های شهرستان ادامه داد: سهل انگاری از سوی کشاورزان در آتش زدن باقی مانده مزارع، روشن کردن آتش از سوی چوپانان و بر خی افراد که برای تفریح به کوه می روند، پرتاب ته سیگار از سوی رانندگان و فعالیت کوره های ذغال در مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و استان خوزستان علت این آتش سوزی ها را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات لازم برای مقابله با آتش سوزیها نداریم، بیان کرد: نیاز اساسی این استان به بالگرد ضرورتی انکار ناپذیر است که باید در این خصوص از سوی مسئولان استانی و کشوری چاره اندیشی شود.

فرماندار شهرستان لنده اضافه کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات و صداو سیما در خصوص آتش سوزی جنگلها و حفاظت از جنگلها بعنوان این سرمایه های خدادادی استان جهت فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع چنین حوادثی تلاش کنند تا خسارات وارده را کاهش دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: