کد خبر: ۷۲۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
تعداد بازدید: ۳۴۸
معاون پیشگیری بهزیستی لرستان از ۴۲۰ هزار نفر مجردین ۱۵ تا ۳۵ سال لرستانی بالغ در استان خبرداد.
۴۲۰ هزار نفر مجردین بین ۱۵ تا ۳۵ سال درلرستانبه گزارش خبرداغ،داشی معاون پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: در سال ۹۵، ۳۶۳۸ طلاق در استان ثبت شده که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۳۵۵۱ مورد بوده رشدی ۲. ۴ درصد داشته است. 
 
وی افزود: به تفکیک در برخی شهرستان‌های استان کاهش و در برخی نیز افزایش طلاق را شاهد بودیم. 
 
داشی گفت: میزان طلاق در سال گذشته در خرم‌آباد ۱۱۱۲ مورد بوده و بیشترین کاهش طلاق در شهرستان‌های بروجرد، کوهدشت، نورآباد و دورود اتفاق افتاده و این کاهش ۲. ۱ درصدی طلاق را نشان می‎دهد. 
 
داشی افزود: ازدواج‌های ثبت شده در سال ۹۳، ۲۰ هزار و ۲۵۳ در سال ۹۴، ۱۹ هزار و ۲۸ نفر و در سال ۹۵، ۱۹ هزار و دو مورد بوده است و این نشان از کاهش ازدواج در استان دارد. 
 
معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه توسعه خدمات مشاوره‌ای، تقویت مراکز مشاوره‌ای، اجباری کردن آموزش پیش از ازدواج، گسترش مهارت‌های زندگی، گسترش مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج ازجمله اولویت‌های بهزیستی استان است گفت: براین اساس مجموعه پروژه‌هایی طراحی شده و کار تا ۹۵ درصد پیش رفته، همچنین راهبردهایی تدوین و براساس این راهبرد‌ها مشخص کردیم. 
 
وی افزود: اگر قرار است در راستای این ۶ وظیفه اقدامی کنیم مجموعه دستگاه‌ها مشخص و نوع فعالیت‌های آنان نیز تعیین شده است. 
 
داشی آمار مجردین استان از ۱۵ تا ۳۵ سال را بالغ بر ۴۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در راستای آموزش زندگی خانواده به ۴۶۶۰ نفر آموزش دادیم و ۳۹۰ هزار نفر جمعیت متأهل بین ۱۵ تا ۴۵ سال داریم که نیازمند آموزش هستند. 
 
معاون پیشگیری بهزیستی لرستان افزود: بر اساس اطلاعاتی که از مراکز مشاوره اخذ کردیم سال گذشته ۲۱۷۴ زوج برای طلاق به این مراکز مراجعه کردند که ۱۸. ۱۶ درصد آنان منجر به سازش شد. 
 
داشی بیشترین علل طلاق را اعتیاد، اختلالات و مشکلات روان‌شناسی، خیانت، بیکاری و عدم تسلط بر مهارت‌های زندگی دانست و با بیان اینکه به ۲۵ هزار نفر خدمات مشاوره‌ای به صورت تلفنی و حضوری داده شده است، گفت: از لحاظ طلاق، استان ما رتبه ۱۳ کشور را داراست و این درحالیست در لرستان به ازای هر شش ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد و در کشور به ازای هر چهار ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد. 
 
وی افزود: در حال حاضر میزان طلاق در استان ۱. ۹ درصد و در کشور ۲. ۱ درصد است. 
منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: