کد خبر: ۷۲۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
تعداد بازدید: ۲۳۱
ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده کشور اعلام کرد: تسهیلات تازه ای برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.
تسهیلات تازه برای نوسازی بافت‌های فرسوده+جزئیاتبه گزارش خبرداغ،عبادالله فتح‌اللهی، دبیر ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده کشور  درباره تسهیلات و مشوق‌های ویژه ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده کشور گفت: در صدور جواز جهت عوارض، تراکم، پایان کار و تشریفات اداری هم مشوق هایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از سوی دیگر تسهیلات مالی برای نوسازی در بافت فرسوده تعلق می‌گیرد.

فتح اللهی ادامه داد: وام مربوط به تسهیلات را دولت و شهرداری تقبل می کنند و هزینه مهندس ناظر هم حذف شده است، که 50 درصد این هزینه را شهرداری و 50 درصد بقیه از طریق پروژه پرداخت می شود.

دبیر ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده کشور گفت: سال گذشته 70 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه برای نوسازی بافت فرسوده در تهران مصوب شد. طی 5 سال گذشته روند ساخت و ساز در تهران منفی بود، ولی از سال 95 به بعد ساخت و ساز 6 درصد رشد پیدا کرد و این به دلیل هماهنگی دولت و مردم بود.

او ادامه داد: با این روش حدود 30 درصد هزینه ساخت به مالکان پرداخت می شود. اینها نشانگر این هستند که همکاری مردم و مسئولان مشوقی در رشد و سازندگی است و اگر ما با این روند پیش برویم تا پایان سال، 40 درصد رشد ساخت و ساز خواهیم داشت.

فتح‌اللهی گفت: طبق آمارها یک چهارم بافت‌های فرسوده درگیر مسئله معبر اختصاصی است که البته تخفیف‌های جدید تاحدودی گره نوسازی در بافت فرسوده را حل می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین مشکل بافت فرسوده تهران در قطعات زیر ۱۰۰ متر است. برای حمایت از نوسازی در این بخش هم تسهیلات و حمایت هایی در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده کشور ادامه داد: 32 دستگاه در فرآیند نوسازی مسئول هستند که تنوع مسئولیت‌ها هم در روند نوسازی بافت‌های فرسوده تاثیر دارد.

به گفته فتح، الهی نظر ما روی تخریب و نوسازی است البته مرمت و نوسازی هم اهمیت دارد، البته کوچه ها هم باید بازسازی شوند تا رفت و آمد به سهولت انجام شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هر شهروند می تواند شماره پلاک منزل خود را وارد سیستم اتوماسیون کند تا بتواند از استاندارد بودن ساختمان خود آگاهی یابد و دفاتر خدمات نوسازی در محلات مختلف در این زمینه ها اطلاعات لازم را در اختیار شهروندان قرار می دهند و بافتهای فرسوده و نیازمند بازسازی را مشخص می کنند.
وی در خاتمه سخنان خود در شبکه خبر، یادآوری کرد: تاکنون مجموع مشوق‌های مالی و قانونی نتوانسته جاذبه و انگیزه لازم را برای صاحبان پلاک‌های فرسوده جهت نوسازی این پلاک‌ها ایجاد کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: