کد خبر: ۷۱۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۱۰۰۳
نماینده ‌خلخال و کوثر در مجلس ‌گفت: محور خلخال به پونل که از چهار ماه پیش به دلیل بارش برف سنگین و احتمال سقوط بهمن مسدود شده بود، برفروبی و بازگشایی شد.
محور خلخال به پونل از برف بازگشایی شدبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم،بشیر خالقی ظهر امروز در بازدید از عملیات بازگشایی جاده خلخال به پونل اظهار کرد: محور خلخال به پونل که از چهار ماه پیش به دلیل بارش برف سنگین و احتمال سقوط بهمن به دلیل کوهستانی بودن این محور برای جلوگیری از برخی حوادث جاده‌ای مسدود شده بود با تلاش راهداران برفروبی و بازگشایی شد.

وی گفت: پس از گذشت چهار ماه و با توجه به شرایط جوی در این منطقه کار بازگشایی و برفروبی این جاده ارتباطی که شهرستان خلخال را به استان گیلان متصل می‌کند توسط راهداران استان اردبیل و گیلان از دو سمت انجام شد و در حال حاضر این محور برای تردد مسافران و رانندگان آماده‌سازی شده است.

خالقی با بیان اینکه از مجموع 80 کیلومتر مسیر اینجاده 18 کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و مابقی در حوزه گیلان است، افزود: با پیگیریهای مداوم انجام شده از طریق معاونت راهداری وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان و نیز راه و شهرسازی خلخال بازگشایی این محور به پایان رسیده و هم اکنون تردد در آن جریان دارد.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این محور به عنوان بخشی از پروژه ملی جاده رضوانشهر - خلخال - میانه - میاندواب است، بیان کرد: با وجود اینکه اجرای این محور از 50 سال پیش آغاز شده اما همچنان دارای نواقص و ایراداتی نظیر نبود بهمن‌گیر و گالری در برخی قسمتها بوده که همین امر سبب می‌شود سالانه این محور به مدت 6 ماه مسدود شود.

 وی از پیشنهاد واگذاری نگهداری 30 کیلومتر از مسیر برف‌گیر این محور در حوزه استحفاظی استان گیلان به راهداری خلخال خبر داد و گفت: در صورتی که با این موضوع موافقت شود در زمینه رفع نواقص در محورهایی که گالری و برف‌گیر ندارند اقدام خواهد شد تا بتوانیم این محور را در تمام فصول سال برای تردد مردم آماده‌سازی کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: