کد خبر: ۷۱۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
تعداد بازدید: ۳۱۵
مدیرعامل ستاد مردمی دیه گفت: شش هزار و 92 زندانی جرائم غیرعمد و غیرکلاهبردار در 9 ماهه امسال با مبلغ کل بدهی 4 میلیارد و 862 میلیون ریال از زندان آزاد شدند.
محکومان چک، مهریه و نفقه به ترتیب در صدر زندانیان بدهکاربه گزارش خبرداغ،سید اسدالله جولایی در گفت وگو با ایرنا، افزود: 38 درصد از این مبلغ با تلاش کمیته های صلح و سازش از اولیای دم، طلبکاران و شکات رضایت گرفته شد که به طور میانگین میزان اخذ گذشت برای هر زندانی جرائم غیرعمد و غیرکلاهبردار آزاد شده سه میلیون تومان بوده است.

** محکومان مالی چک در صدر زندانیان جرائم غیرعمد

مدیر عامل ستاد مردمی دیه با بیان اینکه در حال حاضر 11 هزار و 266 زندانی جرائم غیرعمد و غیرکلاهبردار در زندان های کشور تحمل حبس می کنند، اظهار کرد: محکومان مالی چک با 7500 زندانی در صدر زندانیان جرائم غیرعمد قرار دارند و مهریه با 2300 زندانی و نفقه با 500 زندانی در ردیف بعد از محکومان چک قرار دارند.

جولایی ، محکومان مالی جرائم غیرعمد مربوط به حوادث کارگاهی را در صدر توجه ستاد دیه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 70 محکوم مالی مربوط به حوادث کارگاهی در زندان ها به سر می برند.
به گفته وی، 130 نفر از 11 هزار زندانی جرایم غیرعمد غیرکلاهبردار زن هستند.

** آزادی یک هزار و 500 زندانی با اجرای طرح «از بهار انقلاب تا بهار طبیعت»

مدیرعامل ستاد دیه با توضیح طرحی با عنوان از بهار انقلاب تا بهار طبیعت گفت: در این طرح قرار شد از 12 بهمن تا 28 اسفند کل زندانیان جرائم مالی غیرعمد با سقف بدهی 22 میلیون تومان با تلاش و پیگیری ستاد دیه آزاد شده و در ایام نوروز به کانون پرمهر خانواده بازگردند.

وی ادامه داد: با بررسی های انجام شده مشخص شد سقف بدهی یک پنجم زندانیان جرائم غیرعمد ، 22 میلیون تومان است که تا امروز هزار نفر از این زندانیان از حبس رهایی یافتند و قرار است تا چند روز باقیمانده به عید مقدمات آزادی 500 نفر دیگر هم فراهم شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: