کد خبر: ۷۱۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۲۲۱
در حالی که بر اساس اسطوره های سنتی چین، زنان نیمی از آسمان را تشکیل می دهند و از ارزش و احترام ویژه ای در جامعه برخوردارند، اما آمارها از تبعیض علیه ۸۰ درصد از آنان در محل کارشان حکایت دارد.
تبعیض علیه ۸۰ درصد زنان چین در محل کاربه گزارش خبرداغ ،این تحقیقات که توسط تارنمای «جائو پین» چین صورت گرفته، نشان می دهد که زنان در محل کار خود مورد تبعیض جنسیتی قرار می گیرند.

نزدیک به ۲۰ درصد از زنان در نظرسنجی این تارنمای چینی گفته اند که تبعیضاتی که در مکان های کاری علیه آنان نسبت به مردان می شود، بسیار جدی و شدید است.

حدود ۶۰ درصد از این زنان هم می گویند که به اشکال مختلف از سوی کارفرمایان مورد تبعیض جنسیتی قرار می گیرند و فقط 2 درصد گفته اند مشکلی برایشان پیش نیامده است.

نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر در نظرخواهی مذکور شرکت کرده اند که بر اساس آن نزدیک به ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان زن بوده اند.

البته مردان هم در این میان گلایه هایی داشته اند و ۷۴ درصد آنان می گویند که علیه آنان هم در محیط کار تبعیض صورت می گیرد که رقم اعلام شده نسبت آمار مربوط به زنان کمتر است.

به گزارش ایرنا، ‌جالب اینکه بر اساس این نظرسنجی صورت گرفته، مساله تبعیض جنسیتی برای زنان تحصیلکرده بیشتر بوده است و ۴۳ درصد پاسخ دهندگان که دارای مدارک تحصیلی بالاتر از کارشناسی ارشد بوده اند از این بابت گلایه داشتند.

هم زنان و هم مردان در این نظرخواهی اعلام کرده اند که بعد از سالیان طولانی توانسته اند در محیط کاری خود ارتقای رتبه بگیرند و آن را شکلی از تبعیضات ناروای کارفرمایان علیه خود دانسته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: