کد خبر: ۷۱۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
تعداد بازدید: ۱۹۱
اژه‌ای در نشست خبری:
سخنگوی قوه قضاییه گفت: از اول جاری تا کنون ۳۲۸ مورد از اجرای حق قصاص منصرف شدند.
امسال ۳۲۸ نفر از حق قصاص منصرف شدندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود با اشاره به اقدامات قوه قضاییه در مورد طرح کاداستر عنوان کرد: همه نیروهای سازمان ثبت در زمینه طرح کاداستر تلاش می‌کنند اما این طرح نیاز به بودجه دارد، ما معتقدیم اگر این طرح در کل کشور تکمیل شود، یقینا در جهت جلوگیری از تصرفات امروزه و مشکلاتی که برای مردم و دستگاه قضایی ایجاد می‌شود، تاثیرگذار است.


او افزود: یکی از مسائل مورد توجه قوه قضاییه ارتباط بیشتر با مردم است که به اشکال مختلف برقرار می‌شود یک مورد آن تماس‌های تلفنی یا از طرف وب است در بهمن ماه حدود ۲۰۰ هزار نفر از طریق تلفن گویا و وب با قوه قضاییه در ارتباط بودند. بیش از ۸۰ هزار مورد در مورد مشاوره‌های قضایی این تماس‌ها را برقرار کردند البته ما معتقدیم این ظرفیت کم است و باید به آن اضافه شود.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه بحث معاضدت قضایی باید تقویت شود، گفت: حدود ۱۳۰۰ مورد هم پیشنهاد و انتقاد به قوه قضاییه مطرح بوده است که فهرست آن را دیدم و معتقدم این موارد هم خیلی مفید و موثر است و ما از انتقادات و پیشنهادات استفاده می‌کنیم. در این بین موارد تازه و بدیعی در مورد چگونگی رسیدگی‌ها و ارتباط با نیروی انتظامی و دادسراها وجود دارد و از مردم خواهش می‌کنیم این ارتباط را همچنان داشته باشید و آن را توسعه دهید.

از اول سال تا پایان سال ۳۲۸ مورد از حق قصاص منصرف شدند

او یادآور شد: در نیمه دوم دی ماه ۲۸ نفر از کسانی که حق قصاص داشتند از حق قصاص خود صرف‌نظر کردند و افرادی از قصاص نجات پیدا کردند. این امر مطلوبی است که بارها هم سفارش شده است.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: از اول سال تا پایان سال ۳۲۸ مورد از حق قصاص منصرف شدند. توصیه ما هم این است آنجا که می‌شود از حق قصاص صرف‌نظر کنند.

واکنش اژه‌ای به نامه احمدی‌نژاد به ترامپ

سخنگوی قوه‌قضاییه در پاسخ به سوالی درباره نامه احمدی‌نژاد به ترامپ و اینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند ما تنها درباره مسائل هسته‌ای با آمریکا مذاکره می‌کنیم، آیا این نامه‌نگاری درست است، گفت: بحث قضایی نیست که من جواب دهم. همانطور که می‌دانیم  و رهبر انقلاب نیز بارها تاکید کردند، سران این نظام سلطه‌گر و طاغوتی آمریکا  قابل اعتماد و اصلاح نیستند.

اژه‌ای ادامه داد: به هر تقدیر کسانی که به انحای مختلف می‌خواهند ارتباط برقرار کنند باید با توجه به اینکه شیطان بزرگ است و  قابل اعتماد نیست با او برخورد کنند.

ای‌کاش دولت در زمینه ریزگرد‌ها تلاش های خود را زودتر آغاز می‌کرد

او گفت: در هفته درخت‌کاری هستیم و امیدواریم همان‌طور که رهبری بر تکثیر درخت و حفاظت از محیط زیست تاکید داشتند مسئولان نیز به این مساله توجه و اهتمام بورزند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه در هفته‌های اخیر شاهد تلاش‌های دولت برای جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و مساله ریزگرد‌ها بودیم، گفت: ای کاش دولت این تلاش‌ها را زودتر آغاز کرده بود و ما شاهد این اتفاقات در استان خوزستان نبودیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: