کد خبر: ۷۰۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
تعداد بازدید: ۳۰۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: نیروگاه منتظرقائم برای کاهش آلودگی های زیست محیطی ملزم به نصب سیستم پایش لحظه ای فاضلاب شد.
الزام نیروگاه منتظرقائم به نصب سیستم پایش لحظه ای فاضلابحسین محمدی عصرپنجشنبه در حاشیه بازدید اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوای البرز از نیروگاه منتظر قائم فردیس که به مناسبت 29 دی ماه روز هوای پاک انجام شد ، افزود: نیروگاه منتظر قائم سال 94 به عنوان یکی از منابع مهم آلودگی هوای استان بود که سهم 15 درصدآلودگی هوا را داش
به گزارش  خبرداغ به نقل از  ایرنا ،وی ادامه داد: در هفته محیط زیست سال94 با پیگیری هایی که انجام شد موفق شدیم با حمایت مسئولان استان مصرف سوخت مازوت نیروگاه منتظر قائم که روزانه دو میلیون لیتر بود را به سوخت گاز تغییر دادیم.
محمدی گفت: اکنون این نیروگاه گاز طبیعی استفاده می کند و خروجی های آن استاندارد است و نیروگاه را ملزوم کردیم که سیستم پایش لحظه ای فاضلاب نصب کند.
وی اظهار داشت: واحدهای بخار این نیروگاه قدیمی هستند که مصرف آب در آنها بالا است که با تکنولوزی جدید واحدهای بخار باید به سیکل ترکیبی تبدیل شود.
محمدی گفت: با راه اندازی سیکل ترکیبی میزان مصرف آب 90 درصد در این نیروگاه کاهش می یابد.
وی افزود: منابع پدیده گرد وغبار باعث شده تا شاهد افزایش 10 درصدی فرسایش باد در استان باشیم و منابع سیار مانند خودرو ها که سهم 60 درصدی در الودگی هوا دارند مشکل ساز شده است.
محمدی گفت: طبق مصوبه دولت و دستور العمل های اجرایی، کاهش فرسایش بادی در کشور برعهده وزارت جهادکشاورزی است تا از افزایش پدیده گرد و غبار جلوگیری شود.
مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: ناوگان عمومی استان فرسوده است و در میزان آلایندگی هواسهم بیشتری دارد بنابراین نصب کاتالیست و فیلتر بر روی تاکسی و اتوبوس های عمومی ضروری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: