کد خبر: ۷۰۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
تعداد بازدید: ۲۶۷
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران جزئیات بیشتر از وقوع حادثه در ساختمان پلاسکو را تشریح کرد و گفت: پیش از این عوامل آتش نشانی بارها نسبت به وضعیت ایمنی ساختمان پلاسکو هشدار داده بودند.
بارها درباره ایمنی به گزارش خبرداغ ، سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در محل حادثه گفت: به دنبال وقوع این حادثه در ساعت 7:59 صبح امروز در زمان حدود دو دقیقه نیروهای آتش نشانی در محل حاضر شده و عملیات اطفا آغاز شد و مدتی پس از آن ضمن مهار حریق، آتش به طور نسبی اطفاء شد.

ملکی اضافه کرد: دقایقی بعد مجددا حریق در این ساختمان آغاز شده و صدای چندین انفجار از داخل ساختمان به گوش رسیده که آتش نشانان عملیات خود را ادامه داده اما دقایقی بعد تمامی ساختمان به یکباره تخریب شده و ریزش کرد.

بارها نسبت به ایمنی پلاسکو هشدار داده بودیم

ملکی با بیان اینکه آتش نشانی پیش از بارها نسبت به وضعیت ایمنی ساختمان پلاسکو اطلاع رسانی کرده بود، گفت: متاسفانه داخل این ساختمان و راه پله‌های آن مملو از اجناس بوده و اصول ایمنی در آن رعایت نشده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره تعداد جان باختگان و مصدومان این حادثه نیز گفت: تعدادی از همکاران ما برای اطفای حریق و عملیات نجات در محل حادثه حضور داشتند که هنگام انفجار نیز داخل ساختمان بوده اما اطلاعی از وضعیت آنان نداریم.

وی درباره اینکه آیا تعدادی از کسبه و اهالی ساختمان نیز داخل پلاسکو حضور داشتند یا خیر؟ به ایسنا گفت: آتش نشانان اقدام به تخلیه ساختمان کرده اما متاسفانه تعدادی از کسبه به زور و حتی با ضرب و شتم ماموران قصد ورود به ساختمان را داشتند و بنابراین در حال حاضر به طور قطعی نمی‌توانم بگویم که آیا کسبه و افراد عادی نیز در محل حضور داشتند یا خیر.

وی از شهروندان خواست که به منظور سهولت تردد دستگاه‌های امدادی از حضور در اطراف ساختمان پلاسکو و محل حادثه خودداری کرده و اخبار را از طریق رسانه‌های معتبر دنبال کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی در آماده باش هستند، گفت: اوضاع تحت کنترل است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: