کد خبر: ۷۰۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
تعداد بازدید: ۲۱۰
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روند بارشی کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد و نسبت به آبگرفتگی معابر در برخی مناطق هشدار داد.
پیش‌بینی باران و برف برای تهران از روز شنبهاحد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی، روز پنجشنبه 30 دی به دلیل سکون نسبی هوا، آلودگی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، وی افزود: روز پنجشنبه با جنوبی شدن جریانات بر روی دریای عمان، در جنوب غرب، جنوب و مناطق جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، وزش باد و بارش باران گاهی رعد و برق برای دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه با تقویت موج جنوبی گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق فوق، مناطق شرق و تا حدودی شمال شرق کشور را نیز در بر خواهد گرفت. شدت بارش‌ها در استان هرمزگان و مناطق جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان خواهد بود که در برخی مناطق احتمال آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیرها وجود دارد.

وظیفه با اشاره به اینکه روز شنبه تا حدودی این موج تضعیف شده و بارش‌ها به مناطق جنوب شرق محدود می‌شود، گفت: مجددا در روز یکشنبه با عبور متناوب امواج، طراز میانی جو و همراهی آن با جریانات گرم و مرطوب جنوبی، این موج تقویت می‌شود. همچنین طی سه روز آینده دریای عمان مواج خواهد بود و شدت وزش باد در مناطق شرق و جنوب شرق کشور افزایش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز پنجشنبه با شمالی شدن جریانات در غرب دریای خزر در سواحل غربی، افزایش ابر و بارش باران و در ارتفاعات برف پیش بینی می‌شود. از اواخر وقت جمعه با ورود موجی از شمال غرب، ابتدا برخی مناطق شمال غرب و در روز شنبه دامنه‌های مرکزی و جنوبی البرز و مناطق سواحل دریای خزر و به تدریج شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور افزایش ابر و بارش باران و برف را شاهد خواهند بود.

وظیفه در مورد وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز جمعه اول بهمن کمی ابری و غبار آلود در اواخر وقت افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای 13 و 3 درجه سانتیگراد و در روز شنبه دوم بهمن نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش باران و برف با بیشینه و کمینه دمای 10 و 3 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: