کد خبر: ۶۹۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
تعداد بازدید: ۲۷۷
دبیر علمی همایش ملی جمعیت و خانواده ایران گفت: یک فرصت ۱۰ساله برای فرهنگ سازی درخصوص اصلاح مسائل جمعیتی کشور داریم.
۱۰سال برای اصلاح جمعیت ایران/ لزوم توجه به کاهش نرخ ازدواج و کاهش نرخ موالیدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ، علی ربانی امروز (شنبه) در اولین همایش ملی جمعیت و خانواده ایران، اظهار کرد: رویکرد این همایش مسأله پردازانه است. در واقع مسأله جمعیت یک موضوع اجتماعی مهم است که توسط کارشناسان تشخیص داده شده و با همکاری مرکز پژوهش خانواده مسأله جهت پیدا کرده و به معنای واقعی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: خانواده به عنوان هسته اصلی و سلول جامعه به شدت مهم و با اهمیت جلوه می‌کند چرا که تلاقی جامعه و خانواده نقاط بسیار مشترکی دارد و کاهش نرخ ازدواج و افزایش سن ازدواج و به موازات آن کاهش نرخ موالید یک مسأله مهم کشوری محسوب می شود.

دبیر علمی همایش ملی جمعیت و خانواده ایران گفت: 300 مقاله برای دبیرخانه این همایش ارسال شد که 50 مقاله پذیرفته شده است و سعی داریم با برگزاری این همایش فعالیت را برای گفتمان سازی کشور آماده و نظرها را جلب سیاست های مهم جمعیتی کشور کنیم. یک فرصت ده ساله برای فرهنگ سازی در خصوص اصلاح مسائل جمعیتی داریم که اقتدار کشور و بسیاری از مسائل مهم آینده به این فرصت 10 ساله و اصلاح جمعیتی بستگی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: