کد خبر: ۶۹۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
تعداد بازدید: ۲۷۴
کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: ته سیگار عاملی برای آلودگی محیط زیست است.
ته سیگار عاملی برای آلودگی محیط زیستبه گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب نیوز ، جمال ناصحی‌فرد، با اشاره به اینکه در بسیاری موارد مضراتی که دخانیات برای سلامتی افراد دارد بارها و بارها مرور می‌شود ولی مضراتی که ته سیگار برای محیط زیست دارد ناگفته می‌ماند، اظهار کرد: متاسفانه مصرف سیگار و گرایش به سیگار در بین قشر جوان افزایش یافته است و این امر علاوه بر اینکه باعث آسیب به سلامت افراد می شود، می‌تواند باعث آلودگی‌های محیط زیستی باشد.

وی ادامه داد: نکته مهمی که فراموش شده است آسیب ته سیگارها در تخریب محیط زیست است. ته سیگارها به دلیل داشتن عامل شیمیایی حاصل از سوختن و فلزات سنگین که در داخل سیگار وجود دارد می‌تواند خاک و آب را درگیر کند و باعث آلودگی آن‌ها شوند.

کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه همواره ته سیگارها در معابر و مکان‌های عمومی به راحتی رها می‌شود، خاطرنشان کرد: مواد آسیب‌رسان این ته سیگارها با انتقال به محل دفع پسماند به دلیل اینکه پسماند ما غیر اصولی دفع می‌شود، می‌تواند آب‌های سطحی و خاک را آلوده کند. همچنین می‌تواند وارد آب‌های سطحی شده و آن‌ها را نیز آلوده کند و باعث ایجاد بیماری در افراد باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه بیماری‌های غیرواگیر در جوامع امروزی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند، گفت: به نظر می‌رسد در خصوص بیماری‌های واگیردار بهتر عمل شده است و این بیماری‌ها به دلیل داشتن عامل مشخص قابل کنترل‌تر هستند، اما بیماری‌های غیرواگیر نظیر سرطان بیماری‌های قلبی و عروقی بیماری‌های ناشی از تغذیه نادرست در حال افزایش هستند و یکی از عوامل ایجاد کننده این بیماری‌ها ته سیگارهای رها شده در محیط و استعمال دخانیات است.

ناصحی‌فرد افزود: دفع غیر اصولی پسماند در شهرها و دفع فاضلاب‌های غیر شهری به شیوه نادرست از عوامل دیگر ایجادکننده آلودگی‌های محیطی و سپس ایجاد بیماری‌های غیر واگیردار نظیر سرطان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار در زمینه بیماری‌های غیرواگیر دار زمان‌بر است، خاطرنشان کرد: در جوامع امروزی انسان محیط را به خطر انداخته و به دلیل اثرات و ماندگاری که این مواد در محیط دارد، می‌تواند اثرات خود را 15 تا20 سال نشان دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: